شناسهٔ خبر: 21746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روش‌های عجیب و جالب اهدای جایزه برگزیدگان جشن سینما

برگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران با نمایش یک فیلم در برج میلاد معرفی شدند. در این فیلم تندیس برگزیدگان توسط اهالی سینما در محل کار، خانه و یا خیابان به آنها اهدا شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عصر جمعه ۲۱ شهریورماه مصادف با روز ملی سینما، فیلم برگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران با حضور اهالی سینما در برج میلاد به نمایش گذاشته شد.

در این فیلم تندیس برگزیدگان توسط اهالی سینما در محل کار، خانه و یا خیابان به آنها اهدا شد.

فیلم اهدای تندیس برگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران با اهدای تندیس بهترین تیزر شروع شد که محسن امیریوسفی و سروش صحت این جایزه را در محل کار به بهروز داوودی برای فیلم «برف» اهدا کردند.

سیف الله صمدیان و پریوش نظریه برای اهدای تندیس بهترین آنونس به پشت صحنه برنامه تلویزیونی «خندوانه» رفتند و برای فیلم «خسته نباشید» این جایزه را به رامبد جوان رساندند.

محسن امیریوسفی و سروش صحت نیز تندیس بهترین عکس فیلم را به سهاب زریباف برای فیلم «اشباح» در یک خودرو ون اهدا کردند.

مهران احمدی و ابراهیم حقیقی برای اهدای جایزه بهترین عنوان بندی فیلم به جلو موسسه زبان رفتند و این تندیس را به امیر مهران برای فیلم «برف» دادند.

احمدرضا درویش در دفتر کار علی قائم مقامی تندیس بهترین مدیر تولید را برای فیلم «چ» به وی اهدا کرد.

کمال تبریزی و هومن سیدی برای اهدای تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردانی فیلم اول به دفتر رضا میرکریمی رفتند که رضا میرکریمی به دلیل سفر به تورنتو در ایران حضور نداشت.

محسن قرائی کارگردان فیلم «خسته نباشید» که در ابتدا فکر می کرد تندیس بهترین کارگردانی فیلم اول به او و افشین هاشمی تعلق می گیرد تنها جایزه رضا میرکریمی را دریافت کرد اما تبریزی و سیدی بعد از خداحافظی از او دوباره به دفتر کار رجوع کردند و تندیس های بهترین کارگردانی فیلم اول را به محسن قرائی و افشین هاشمی اهدا کردند که این مسئله باعث تعجب و هیجان محسن قرائی شد.

حسن پورشیرازی و هوشنگ گلمکانی تندیس بهترین جلوه های بصری را به دفتر کار حسن ایزدی بردند و برای فیلم «ملکه» به وی دادند.

همچنین این دو هنرمند تندیس بهترین جلوه های ویژه را به محسن روزبهانی برای فیلم «روزهای زندگی» تقدیم کردند.

عبدالله اسکندری برای اهدای تندیس بهترین چهره پردازی به منزل عباس صالحی رفته و این تندیس را برای فیلم «روزهای زندگی» به او اهدا کردند. عباس صالحی که خبر نداشت اعضای خانه سینما قرار است به منزل او بروند از خوشحالی دریافت این تندیس اشک شادی ریخت.

در بخش دیگری از این فیلم همایون ارشادی و رضا دلپاک در حالی که تندیس و دیپلم افتخار بخش بهترین صدابرداری را در دست داشتند به دیدن عباس رستگارپور رفتند و این تندیس را برای فیلم ملکه به او اهدا کردند. رضا دلپاک تندیس خانه سینما را قبل از اهدا در پشت کت خود پنهان کرده بود.

محمد سماک باشی و نیوشا ضیغمی برای اهدای تندیس بهترین صداگذاری به استودیو امیرحسین قاسمی رفتند. با توجه به اینکه در این استودیو الناز شاکردوست نیز حضور داشت نیوشا ضیغمی و الناز شاکردوست تندیس بهترین صداگذاری را به امیرحسین قاسمی برای فیلم «ملکه» اهدا کرد.

امیر حسین قاسمی جزو معدود برگزیدگانی بود که احتمال دریافت این تندیس را نمی داد.

حبیب رضایی زمانی که برای اهدای تندیس بهترین نقش مکمل زن به محل زندگی یکتا ناصر رفت تصادفا عروس و داماد جوانی را دید  و از آنها خواست تا جایزه بهترین نقش مکمل زن را آنها به یکتا ناصر بدهد. ناصر بعد از دریافت این جایزه گفت: از اینکه از دست یک عروس و داماد این جایزه را می گیرم خوشحالم و فکر می کنم که برای من خوش یمن باشد.

هدایت هاشمی برای اهدای بهترین تندیس نقش مکمل مرد، حمیدرضا آذرنگ را در یک سوپرمارکت پیدا کرد و از صاحب سوپرمارکت خواست تا تندیس را به آذرنگ اهدا کند.

هدایت هاشمی خطاب به حمیدرضا آذرنگ گفت که خوشحال باشد چرا که تا امروز هیچ کس جشن خانه سینما را در پیاده رو نگرفته است.

امیر شهاب رضویان و پروین صفری برای اهدای تندیس بهترین طراحی لباس به ایرج رامین فر برای فیلم سینمایی «استرداد» انتخاب شدند با توجه به اینکه رامین فر در ایران حضور نداشت این دو هنرمند به یک فروشگاه لباس رفتند و از صاحب فروشگاه خواستند تا متن دیپلم افتخار را برای ایرج رامین فر بخواند.

امیر اثباتی برای اهدای تندیس بهترین طراحی صحنه به دفتر عباس بلوندی رفت و این تندیس را به او اهدا کرد.

محمد سریر و نگار جواهریان نیز برای اهدای تندیس بهترین موسیقی به منزل ستار اورکی رفتند و این جایزه را به او تقدیم کردند. اورکی نیز به درخواست جواهریان بخشی از تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» را اجرا کرد.

رامبد جوان برای اهدای تندیس بهترین تدوین به منزل حمید باشه آهنگر رفت و این جایزه را برای فیلم «ملکه» به او اهدا کرد.

مهناز افشار و محمود کلاری با حضور در زمین تنیس و در حالی که علیرضا زرین دست در حال بازی تنیس بود تندیس بهترین فیلمبرداری را برای فیلم «ملکه» به او اهدا کردند.

اما مهتاب کرامتی و امین تارخ برای اهدای تندیس بهترین نقش اول زن به منزل هنگامه قاضیانی رفتند. هنگامه قاضیانی قبل از اینکه بداند قرار است این تندیس را دریافت کند معترض بود که چرا باید صبح به من زنگ بزنید و بگویید عصر به خانه تان می آییم اما بعد از دریافت تندیس سعی کرد تا کمی شرایط را تغییر دهد و ابراز خوشحالی کند.

هنگام اهدای تندیس بهترین نقش مکمل مرد میلاد کی مرام در حالی وارد یک رستوران شد که فکر می کرد می خواهد جایزه بهترین نقش مکمل مرد را به همراه فرامرز قریبیان اهدا کند اما ناگهان متوجه می شود که فرامرز قریبیان به این رستوران آمده تا تندیس بهترین نقش اول مرد را  به وی بدهد.

یکی از بهترین بخش های اهدای تندیس در این فیلم اهدای تندیس بهترین فیلمنامه اقتباسی به علی مصفا بود.

رضا عطاران و فرهاد توحیدی قبل از اینکه به منزل علی مصفا بروند یک سطل آب با خود آوردند تا به بهانه چالش آب سرد علی مصفا را غافلگیر کنند. علی مصفا که باور کرده بود برای چالش آب سرد آنجا حضور دارند رضا عطاران و فرهاد توحیدی را به پشت بام خانه خود راهنمایی می کند و از رضا عطاران می خواهد که سلطل آب یخ را فقط روز سرش بریزد و رضا عطاران هم گفت مگر ما داعشی هستیم بخواهیم سرش را ببریم. علی مصفا در حالی که منتظر بود تا فرهاد توحیدی سلطل آب یخ را روی سرش بریزد رضا عطاران تندیس فیلمنامه اقتباسی را به او اهدا کرد.

رضا عطاران و فرهاد توحیدی در ادامه این فیلم تندیس بهترین فیلمنامه را به اصغر فرهادی برای فیلم سینمایی گذشته اهدا کردند.

اصغر فرهادی بعد از دریافت این جایزه گفت: شاید بسیاری از افراد من را به عنوان فیلمساز جشنواره های خارجی بشناسند اما من بیشترین جایزه را از خانه سینما گرفتم. یکی از جذابیت های جشن خانه سینما این است که داوری ها توسط تعداد زیادی از افراد انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در وضعیتی که سینمای ایران در آن کمتر اتفاقات هیجان انگیز می افتد بی شک دریافت این جایزه برای من بسیار هیجان انگیز است.

حمید فرخ نژاد برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی به محمد علی باشه آهنگر تقریبا یک فیلم سینمایی بازی کرد. زمانی که با محمدعلی باشه آهنگر وارد حیاط خانه سینما می شود متوجه می شود که حمید فرخ نژاد در حال دعوا با محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران است که چرا هیچ گاه حتی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگری هم نشده است در چنین شرایطی باشه آهنگر تلاش می کرد تا حمیدفرخ نژاد را آرام کند که در نهایت فرخ نژاد اعلام کرد که تندیس بهترین کارگردانی برای فیلم ملکه به محمد علی باشه آهنگر اهدا شده است.

تندیس بهترین فیلم به زنده یاد ابوالقاسم حسینی تهیه کننده «ملکه» اهدا شد. در این بخش محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و غلامرضا موسوی بر سر مزار زنده یاد حسینی حاضر شدند.

در پایان فیلم اهدای تندیس برگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران، کلیپ ای ایران که توسط اهالی سینما خوانده شده بود پخش شد.

نظر شما