شناسهٔ خبر: 21795 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استخدام شش هزار استاد برای تدریس در مقاطع عالی دانشگاه آزاد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امسال بناست شش هزار استاد برای تدریس در مقاطع عالی در دانشگاه آزاد استخدام شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در سفر به مشهد مقدس، در بازدید از مجتمع آموزشی گلبهار گفت: در دوره اخیرا وزارت علوم (فرجی دانا) که متاسفانه برکنار شد ، وی با دانشگاه آزاد همراهی خوبی داشت و تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی از دوهزار و 700 رشته به شش هزار و 300 رشته رسید.

 وی افزود: قسمت عمده این رشته های اضافه شده در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بوده است و هدف این بود که دانشگاه آزاد بتواند در رشته های عالی مکمل نیاز کشور را برآورده کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امسال بناست شش هزار استاد برای تدریس در مقاطع عالی در دانشگاه آزاد استخدام شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه خراسان رضوی مرکز فرهنگی کشور و یکی از مهمترین استانها است، گفت: قرار است دانشگاه آزاد شهر جدید گلبهار به یک مرکز بزرگ آموزشی و تحقیقاتی با حضور شرکت های دانش محور تبدیل کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیاده کردن طرح های آزمایش پس داده نیز از برنامه های دیگری است که برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی هدف از سفر به شهر گلبهار را بررسی موقعیت این شهر برای تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ دانشگاهی عنوان کرد و گفت: تعداد مسکن مهر این شهر که گفته می شود 30هزار واحد است می تواند در کنار جمعیت سابق، شهری 200 تا 300هزار نفری را ایجاد کند که با اتصال قطار شهری مشهد به آن آینده بسیار خوبی برای این منطقه در سایه امام رضا (ع) قابل پیش بینی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: سالانه حدود یک میلیون نفر برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام می کنند که فقط یکصد و 50 هزار نفر از این تعداد این امکان را می یابند که در دانشگاههای دولتی و آزاد ادامه تحصیل دهند و مابقی از این تعداد از آزمون مایوس برمی گردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما وظیفه داریم به این نیاز پاسخ دهیم تا جوانها به خارج از کشور نروند لذا خیلی زود باید رشته های ارشد و دکتری را توسعه دهیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد یکی از بهترین دانشگاهها است که مجموع کم نظیری با همت حلمی 'نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی' در این دانشگاه بوجود آمده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآورشد: مجمع آموزشی گلهبار را خیلی پسندیدم و اینجا مکان مناسبی برای راه اندازی یک مرکز آموزرشی و تحقیقاتی بزرگ است.

به گفته وی آنهایی که در سالیان اخیر به فکر فروش اراضی دانشگاه آزاد اسلامی گلبهار بودند اشتباه فاحشی کردند و این سرمایه بزرگی است .

نظر شما