شناسهٔ خبر: 21842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور 18 هزار پژوهشگر در حوزه‌های علمیه

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور از حضور 18 هزار پژوهشگر در حوزه‌های علمیه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی عماد بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با احمد محمود کریمه، یکی از علمای دانشگاه الازهر مصر اظهار داشت: امروز مهمترین سیاست راهبردی که استکبار در مقابله با جهان اسلام دارد، اسلام هراسی است که فارغ از هر مذهب در جهان اسلام پیگیری می‌شود.

وی افزود: ما برای اینکه ثابت کنیم مکتب و دینی هستیم که زندگی مسالمت آمیز را می توانیم پیشنهاد دهیم به جهان باید ابتدا تعاملات درستی میان مراکز علوم اسلامی به وجود بیاوریم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: زندگی مسالمت آمیز در میان مسلمانان پیش از هر چیزی نیاز به تعامل عالمان دینی در عرصه های مختلف علمی دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه آمادگی تعامل با نهاد بزرگ الازهر را دارد گفت: در حوزه‌های علمیه بیش از ۲۰۰ مرکز وجود دارد که در عرصه‌های مختلف علمی از جمله علوم سنتی حوزه و علوم جدید فعالیت می‌کنند.

به گفته حجت الاسلام عماد ۱۸ انجمن علمی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ محقق برجسته ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند همکاری علمی را پشتیبانی کنند.

انتشار ۱۲۰ نشریه علمی تخصصی

وی ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۱۲۰ نشریه علمی تخصصی در زمینه‌های مختلف با گرایش‌ها دینی که توسط دانشمندان علوم دینی منتشر می‌شوند را حمایت می‌کنیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۸ هزار نفر پژوهشگر تمام وقت در حوزه‌های علمیه شرایط ورود به عرصه‌های پژوهشی را دارند.

وی ادامه داد: ارتباطات بسیار خوبی بین حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف علوم تجربی، فنی مهندسی و پزشکی برای پاسخگویی به سوالات آنها برقرار شده است.

حجت الاسلام عماد عنوان کرد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که آمادگی داریم با مشارکت سایر کشورهای اسلامی تجمع بزرگی شکل داده تا جهان اسلام در معادلات بین‌المللی سهم خود را ایفا کند.

نظر شما