شناسهٔ خبر: 21867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بومی‎سازی رشته‌های تحصیلی موجب اشتغال پایدار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه شش درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ مهدی یوسفی در آیین تودیع و معرفه رئیس دانشگاه پیام نور اران و بیدگل اظهار کرد: امسال ۱۱۴۷ نفر در رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان مشغول تحصیل می‌شوند که این میزان نسبت به سال گذشته شش درصد و نسبت به دو سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی افزایش تعداد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی را نشان از حرکت سریع جوانان به سوی تحصیلات بالاتر و در نتیجه فرهنگ بالاتر جامعه بیان کرد و افزود: دانشگاه پیام نور اصفهان در راستای برنامه‌های فرهنگی خود آبان‌ماه امسال میزبان بیست و نهمین جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و عترت کشور است که از افتخارات این دانشگاه برای میزبانی از حافظان و قاریان قرآن است.

 

یوسفی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه پیام نور آران و بیدگل در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و آموزشی خاطر نشان کرد: این دانشگاه همواره به عنوان یک دانشگاه تاثیر گذار در تمامی تصمیمات مرکزی دانشگاه نقشی مهم دارد.

همچنین منصوری نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بومی سازی رشته‌های تحصیلی باید همواره در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل با وجود صنعتی بودن و ظرفیت بالای گردشگری رشته‌های تخصصی در این زمینه را در دانشگاه‌های خود ندارد که مسوولان باید در این زمینه گام‌های سریع و موثر را بردارند.

وی تصریح کرد: بومی سازی رشته‌های تحصیلی نه تنها موجب جذب دانشجوی بیشتر در رشته‌های تحصیلی متنوع می‌شود بلکه زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کند.

نظر شما