شناسهٔ خبر: 21873 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایش سلامت 4500 دانشجوی علامه از 15 مهرماه

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی از آغاز طرح پایش سلامت این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال تمام دانشجویان سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در یک مرحله از 15 مهرماه تحت پوشش طرح پایش سلامت قرار می گیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین سلیمی گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۵۰۰ دانشجو در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی از ۱۵ مهرتا ۲۹ آبان تحت پوشش طرح پایش سلامت جسم و روان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال های گذشته طرح پایش سلامت در یک مرحله و برای تمام دانشجویان برگزار می شود ادامه داد: پایش سلامت روان دانشجویان با قراردادن پرسشنامه بر روی سایت دانشگاه به صورت آنلاین انجام می شود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی گفت: معاینات سلامت جسم دانشجویان نیز به صورت حضوری و با مراجعه دانشجویان انجام می شود.

وی افزود: امسال حدود ۶۰ کارگاه مهارت زندگی دانشجویی با عنوان مهارت های زندگی دانشجویی که برای هر کارگاه حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان اختصاص داده شده ویژه دانشجویان جدیدالورودکارشناسی برگزار می شود و حضور دانشجویان دراین کارگاه ها الزامی است.

سلیمی یادآورشد: دراین کارگاه ها بحث های مهارت زندگی مانند مسئولیت پذیری، مسایل مربوط به شکست عاطفی و پیشگیری از اعتیاد و مسایل دیگر مطرح می شود حضور دانشجویان کارشناسی ارشد دراین کارگاه‌ها داوطلبانه است. 

وی ادامه داد: سال گذشته حدود یک هزار و ۱۰۰ دانشجو کارشناسی در طرح پایش سلامت جسم و روان دانشگاه علامه در ترم بهمن ماه شرکت کردند که بعد از پرکردن پرسشنامه سلامت روان و بعد از ارزیابی های اولیه ۱۰ الی ۱۵ درصد این دانشجویان یعنی حدود ۶۰ تا ۸۰ نفر از این دانشجویان حالت حاد داشتند و از آنها دعوت شدند تا مسایل مربوط وضعیت سلامت روان این دانشجویان عمیق تر بررسی شود.

وی با بیان اینکه تمام خدمات داوطلبانه و رایگان ارایه می شود افزود: در بخش سلامت جسم مشکلات دانشجویان زیاد نیست چون دانشجویان جوان بوده و در سن رشد و تحرک قرار دارند.

نظر شما