شناسهٔ خبر: 21890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارشنبه، بررسی سبک زندگی و خانواده در فیلم «سعادت آباد»

روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه درجلسه باشگاه فیلم شهر در پردیس فرهنگی سینمایی رازی فیلم سینمایی «سعادت آباد» با حضور مازیار میری کارگردان، همایون اسعدیان تهیه کننده این اثر اکران می‌شود و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در این فیلم بررسی می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه در دومین جلسه باشگاه فیلم شهر از سلسله جلسات باشگاه فیلم موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سبک زندگی ایرانی – اسلامی در فیلم سعادت آباد در پردیس فرهنگی سینمایی رازی نقد و بررسی می شود.

سید احد میکائیل زاده دبیر باشگاه فیلم شهر در این باره گفت: جلسه کارگروه سبک زندگی ایرانی – اسلامی و سینمای شهری اختصاص به نمایش، نقد و بررسیِ کارشناسانه ی فیلم سعادت آباد با محوریت سبک زندگی ایرانی - اسلامی و خانواده دارد.

وی در ادامه افزود: عنوان اصلی این برنامه "بازنمایی سبک زندگی و خانواده در فیلم سعادت آباد" است که در روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۸ با حضور مازیار میری کارگردان، همایون اسعدیان تهیه کننده، منصوره اولیایی، پژوهشگر در حوزه مسائل سبک زندگی و سینما، سعید کریمی مردم شناس وکارشناس مجری در پردیس فرهنگی سینمایی رازی برگزار می شود.

دبیر باشگاه فیلم شهر با اشاره به رویکردهای این کارگروه تصریح کرد: در برابر هجوم، مقابله ، برخورد، پذیرش و تماسی که  میان فرهنگِ ایرانی – اسلامی در مواجهه با فرهنگ غربی که حامل مدرنیته و مدرنیزه به معنای واقعی کلمه است، بحث مهم سبک زندگی مطرح است. این مساله در مرکز تحولات فکری، فرهنگی و هویتی جامعه مان قرار دارد و برای آگاهان، فرهیختگان و عموم مردم موضوع رایج و مبتلا بهی است و کلیت جامعه و اقشار مختلف  با این مضمون و مفهوم سر و کار دارند، ولی یک غفلت معرفتی در سطح جامعه به شکل های مختلف خودنمایی می کند. از این رو در حوزه های مختلف فرهنگی هنری-خاصه سینمای ایران  باید در این زمینه به کار فکری اهتمام ویژه ای داشت . از این رو باشگاه فیلم شهر می تواند بستری باشد که مطالعات میان رشته ای را در حوزه سبک زندگی ایرانی – اسلامی و سینما پیگیری کند.

میکائیل زاده در پایان برخی از محور های این کارگروه را برشمرد که از آن جمله می توان به موضوعات ذیل اشاره کرد :

۱. سبک زندگی ایرانی- اسلامی و بازنمایی آن در سینمای شهری ۲- رویکردها ی سبک زندگی در حوزه سینما باید کارکرد گرایانه، عینی و کاربردی داشته باشد. ۳. سینما می تواند سبک زندگی را که لایه عینی و جدی برای تغییر و تحول موثر در جامعه باشد را بازنمایی کند.۴. سبک زندگی ایرانی – اسلامی در مسیر تحول خود در ابعاد مختلف می تواند از گستردگی و نفوذ هنر، صنعت، سینما کمک و یاری بطلبد ۵-  همنشینی حوزه هایی چون سبک زندگی و هنر- صنعت  می تواند به تحول در متن زندگی، اندیشه و دانش زندگی یاری کند.

علاقمندان برای شرکت و ثبت نام در جلسات باشگاه فیلم شهر که به همت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود، می توانند با شماره تلفن ۵۵۴۲۶۴۵۶ تماس حاصل و یا به وب سایت رسمی آن به آدرس اینترنتی  www.bashgahfilmshahr.irمراجعه کنند.

نظر شما