شناسهٔ خبر: 21911 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پروفسور «دی روی» برنده جایزه کتاب سیاسی سال هلند

پروفسور «پی یت دی روی» نویسنده کتاب «نقطه ما روی نقشه جهانی» برنده جایزه کتاب سیاسی هلند شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ جایزه 2500 یورویی غیرداستانی موسوم به Prinsjesboekenprijs 2014 به «دی روی» به خاطر نوشتن کتابی در مورد موقعیت سیاسی هلند تعلق گرفت که در سالن تئاتر سلطنتی لاهه به وی اهدا شد.

وی در این کتاب مستند که به تجزیه‌وتحلیل مستقل سیاسی مجهز است تأکید می‌کند که برخی کلیشه‌های سیاسی درباره هلند درست نیست و واقعیت این است که هلند کشوری کوچک است که نمی‌تواند در برابر درگیری‌های متقابل زیاد هزینه کند.

«دی روی» از سال 1985 الی 2009 استاد تاریخ دانشگاه آمستردام بوده که ضمن دریافت جایزه 2500 یورویی که دومین سال خود را طی کرد، لوح تقدیر نیز دریافت کرد و جالب اینجاست که این کتاب از بین 61 کتاب سیاسی و 3 کتاب راه‌یافته به مرحله فینال انتخاب شد.

سال گذشته ماتئو سگرس مدرس یکپارچگی اروپا در دانشگاه آترخت برنده جایزه کتاب سیاسی سال به خاطر کتاب«اتحادیه اروپایی» شده بود.

در کنار این جایزه «دیوید فن دام» نیز به‌عنوان بهترین عکاس سیاسی سال جایزه ویژه خود را دریافت کرد. وی عکس زیبایی را از وزیر کشور هلند جلوی اتومبیلش هنگام بازگشت به خانه بعد از شنیدن خبر استراق سمع امریکا روی خطوط تلفن کشورهای اروپایی گرفته بود.



کد مطلب : 207412

نظر شما