شناسهٔ خبر: 21940 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتیجه بررسی شرایط استخدام استاد در 50 دانشگاه جهان

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از بررسی آیین نامه جذب 50 دانشگاه جهان خبر داد و اعلام کرد که سایر کشورها قوانین سخت گیرانه تری نسبت به ایران برای جذب استادان دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام رضوان طلب گفت: به منظور بهره گیری از تجربیات دانشگاههای کشورهای مختلف در فرایند جذب و استخدام استادان، آیین نامه جذب ۵۰ دانشگاه جهان در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه به این نتیجه رسیدیم که نسبت به ایران، قوانین سخت گیرانه تری برای جذب و استخدام استادان وضع شده و هیچ استادی بدون بررسی وضعیت، نمی تواند به کرسی استادی دست یابد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، گفت: به عنوان مثال، استعلام استادان از راهنمایی و رانندگی به منظور نداشتن خلافی در حین رانندگی دریافت می شود و اگر فردی خلافی زیادی داشته باشد نمی تواند به سمت استادی دست یابد.

به گفته رضوان طلب، افرادی که درباره هلوکاست مقاله ای نوشته باشند به عنوان استاد، جایی در دانشگاه ندارند. حتی اگر مقالات استادان ایرانی حاوی مطالبی درباره دین یا مباحث مرتبط با انقلاب کشورمان باشد، جایی در مجلات خارجی ندارند و به ندرت مجلاتی پیدا می شوند که این مقالات را چاپ کنند.

وی درباره میزان مقالات در پذیرش استادان دانشگاههای خارج از کشور، گفت: قطعاً مقاله برای پذیرش استادان تاثیر گذار است اما میزان تاثیرگذاری مقاله در جزوه مذکور، اعلام می شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم درباره ارائه نتیجه این بررسیها، گفت: اواخر پاییز این بررسیها در قالب جزوه ای بر اساس جدول زمانبندی در اختیار دانشگاههای کشور قرار می دهیم.

وی درباره تاثیر این بررسی ها در تغییرات احتمالی آیین نامه جذب ایران، اظهار داشت: در بررسیهای بعدی برای جذب استادان کشورمان، ملاحظاتی بر اساس این آیین نامه ها صورت می گیرد اما نمی تواند به عنوان یک متغیر تاثیرگذار مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظر شما