شناسهٔ خبر: 22009 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سمفونی احمق ها» در فرهنگسرای نیاوران نواخته می‌شود

نمایش «سمفونی احمق ها» به کارگردانی حسین شهبازی که در ارتباط با رفتارهای غیر منطقی پادشاه کشور تخیلی اقطاریوس است اجرای خود را از 23 شهریور ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین شهبازی کارگردان این اثر نمایشی درباره مضمون این اثر و نام آن گفت: نمایش «سمفونی احمق ها» نوشته محمدجواد صرامی از هنرمندان تئاتر اصفهان است که نمایشی کمدی محسوب می شود. در این نمایش اتفاقاتی رخ می‌دهد که تنها یک سری آدم احمق از عهده انجام آن برمی آیند به همین علت نام «سمفونی احمق ها» برای نمایش انتخاب شده است.

وی ادامه داد: نام شخصیتها و حتی زمان و مکان نمایش به شیوه ای فانتزی است تا جایی که در نمایش نام‌هایی مثل شفتل و کامبولی در کنار بلقیس، کاملیا و ماری قرار گرفته است. این نمایش درباره پادشاه سرزمین اقطاریوس است که برای اثبات این امر که میان پسرش و دختر جادوگر عشقی وجود ندارد اجلاسی برگزار می کند و از همه سرزمین ها می خواهد تا متخصصی را برای اثبات این عشق دروغین به این اجلاس بفرستند.

این کارگردان تئاتر درباره مضمون این نمایش توضیح داد: حرف اصلی این نمایش نقد قرار نگرفتن آدمها در جایگاه واقعی شان است. به عنوان مثال در طول نمایش به این نتیجه می رسیم که مثلا پادشاه اقطاریوس که زنی به نام ماری است در جای خودش قرار نگرفته و لیاقت پادشاهی را ندارد و یا در جمع متخصص هایی که برای اجلاس فراخوانده می شوند شاهد حضور یک نعل ساز در جایگاه یک دکتر فیزیوتراپ و یا یک دکترای تئاتر در جایگاه دربان دستشویی هستیم.

شهبازی در پایان صحبتهایش متذکر شد: در این نمایش با شیوه ای ساده و قصه‌گو و بدون ادا درآوردن، تلاش کردیم مخاطب را به خنده واداریم. طراحی صحنه نیز با 7 چهارپایه به رنگهای مختلف صورت گرفته است تا هدف اصلی داستان و پیامی که برای مخاطب دارد به شکل گیراتری منتقل شود.

نمایش «سمفونی احمق ها» از روز یکشنبه 23 شهریور روی صحنه رفته است. سید حسام شریفی، مهناز افلاکیان، ابوالفضل جمشیدی، آزاده نوبهای، صادق ملکی، محمود سفری و سپیده آقانژاد بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «سمفونی احمق ها» 60 دقیقه زمان دارد و هر روز از ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

نظر شما