شناسهٔ خبر: 22011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه نظرات جمال میرصادقی پیرامون داستان کتاب شد

جمال میرصادقی از انتشار کتاب تازه‌اش «داستان و داستان‌نویس» به همراه 21 داستان کوتاه دیگر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جمال میرصادقی از انتشار کتاب تازه‌ای از خود با عنوان «داستان و داستان‌نویس» خبر داد و گفت: این کتاب که در واقع دومین مجلد از کتاب «عرق‌ریزان روح» به شمار می‌رود حاصل مجموعه نظرات من درباره داستان است. در این کتاب سعی کرده‌ام همه تجربه خودم را در زندگی در ارتباط با داستان و آنچه من را نویسنده کرده است، بیاوریم.

میرصادقی ادامه داد: این کتاب در قالب 21 مقاله به همراه 21 نمونه داستان کوتاه این امکان را برای نویسندگان جوان فراهم می‌کند تا هم به شناختی از داستان دست پیدا کنند و هم تجربیات تازه‌ای در حوزه قلم زدند کسب کنند.

وی تاکید کرد: در مقالات این کتاب سعی کردم به مخاطب نوعی شناخت تازه از داستان بدهم. شناختی که به وی کمک می‌کند تا به چیستی داستان پی ببرد و از آن لذت بیشتری را نیز ببرد.

وی همچنین گفت: با اینکه مقاله‌های این کتاب را طی سال‌های گذشته نوشته بودم اما گردآوری و تالیف نهایی این کتاب و انتخاب داستان‌هایش یک سال قبل به اتمام رسید و البته به خواست اداره کتاب یک داستان نیز تغییر کرد و در نهایت انتشارات نیلوفر کتاب را منتشر کرد.

وی همچنین در مورد دیگر آثار در دست انتشار خود نیز گفت: رمانی با عنوان «مادر عشق و دیگر هیچ» را در نشر قطره در انتظار انتشار دارم. رمان «پیش از آنکه خبر شوی عاشق شده‌ای» را در نشر نگاه برای انتشار سپرده‌ام و  کتاب پیشکسوتان داستان کوتاه در ایران را نیز در نشر نیلوفر آماده انتشار دارم که این آخری مجوز نشر را هم گرفته و به زودی چاپ می‌شود. 

نظر شما