شناسهٔ خبر: 22024 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

فرهنگ امروز بر روی گیشه؛

شمارۀ نخست ماهنامه«فرهنگ امروز» منتشر شد

شماره اول شماره اول «فرهنگ امروز» در برگیرندۀ آثاری از رضا داوری، احمد بستانی، علی مرادخانی، حاتم قادری، احمد نقیب‌زاده، ابراهیم فیاض، عباس منوچهری، محمد رجبی، سیاوش جمادی، بیژن عبدالکریمی، منوچهر آشتیانی، بهروز فرنو، ناصر فکوهی، محمد صنعتی، حسن مرتضوی و همین طور ترجمه‌هایی از راینهارت کوزلک، اسلاوی ژیژک، میشاییل هانکه، هرمان هایدگر و سایرین است.

فرهنگ امروز: نخستین شماره ماهنامه خبری-تحلیلی «فرهنگ امروز» در زمینۀ فرهنگ و علوم‌انسانی منتشر شد.

فرهنگ امروز پس از حدود سه سال فعالیت در فضای مجازی و تمرکز بر روی مباحث نظری فرهنگ و علوم انسانی در دور جدید فعالیت خود در یک سال اخیر، از روزهای آینده در چارچوبی تازه و البته با شرح کاری متفاوت از آن چه که در سایت به آن پرداخته و می‌پردازد، در قالب ماهنامه‌ای مکتوب در زمینه فرهنگ و علوم انسانی به مخاطبان گرامی و یاران فرهیختۀ «فرهنگ امروز» عرضه شد.

نحوه اشتراک ماهـنامه
برای اشتراک ماهنامه پس از واریز وجه اشتراک، اطلاعات زیر به همراه تصویر رسید بانکی، یا اطلاعات مبلغ واریزشده را (شامل مبلغ، تاریخ و ساعت واریز) به رایانامه info@FarhangEmrooz.com ارسال کنید. درصورت نیاز با شما تماس می‌گیریم
اطلاعات مورد نیاز:
نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، رایانامه و نشانی کامل پستی (استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، واحد) و کد پستی
هزینه ها:
تک‌شماره ۱۰۰.۰۰۰ ریال
سه‌شماره ۲۷۰.۰۰۰ ریال
(برای شهرستانـها، به همراه هزینه پست)
شماره حساب:
۴۷۱۹۵۱۵۷۲۳ بانک ملت یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۲۴۵۸۸۶۸۸۰ به نام علیرضا رحمانی
این ماهنامه با تمرکز بر مباحث فرهنگ و علوم‌انسانی دارای بخش‌هایی شامل تاریخ، اندیشه، سینما، کتاب، ادبیات، حوزه، فلسفه علم و مواجهات بر پیشخوان مطبوعات و کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد.

«فرهنگ امروز»  در شماره نخست خود «نقدهایی تازه بر روشن‌فکری دینی» را موضوع گفت‌وگوی خود با رضا داوری‌اردکانی قرار داده است و همین‌طور به بهانه بیستمین سالمرگ «کارل پوپر» به بازخوانی نقد رضا داوری بر پوپر و پوپری‌های ایران در سه دهه گذشته با حضور علی مرادخانی، احمد بستانی، محمدعلی مرادی، حامد زارع و مسعود صادقی پرداخته است.

در بخش تاریخ این نشریه نیز پرونده‌ای به بهانه فرارسیدن سالگرد خلع رضاشاه از قدرت گشوده شده است. «گذری بر یک گذار» عنوان پرونده‌ای است که قصد دارد با حضور حاتم قادری، ابراهیم فیاض، احمد نقیب‌زاده، عباس منوچهری، محمد رجبی، عباس قدیمی، محسن مدیرشانه‌چی و ... به بررسی ابعاد مختلف نوسازی جامعه ایران در عصر پهلوی اول بپردازد.

انتشار «دفترچه‌های سیاه» در اروپا و بازتاب‌های رسانه‌ای آن در فضای آکادمیک اروپا نیز دست‌مایه تولید پرونده گروه اندیشه «فرهنگ امروز» گردیده است. «فرجام یک سکوت» عنوان پرونده گروه اندیشه «فرهنگ امروز» است که قصد دارد تا به روایتی تازه از رابطه مارتین هایدگر یا «ناسیونال‌سوسیالیسم» و ارتباط او با حزب نازی بپردازد. این پرونده در برگیرنده آثاری از سیاوش جمادی، بیژن عبدالکریمی، مجید مددی، مهدی معین‌زاده، منوچهر آشتیانی، بهروز فرنو و همین‌طور ترجمه‌های از اسلاوی ژیژک، هرمان هایدگر، میگل دبستگی و ... است.

شماره یک-جلد

سرویس سینمای «فرهنگ امروز» نیز پرونده‌ای را به سینمای «میشائیل هانکه» فیلم‌ساز شهیر آلمانی اختصاص داده‌است. گفت‌و‌گو با محمد صنعتی در باب روان‌کاوی سینمای هانکه و همین‌طور گفت‌و‌گو با میشائیل هانکه از جمله مطالب پرونده «کدهای هانکه» است.

در بخش گزارش این نشریه نیز برای نخستین بار ترجمه‌ای از فصل اول کتاب «لایه‌های زمانی» راینهارت کوزلک توسط ابراهیم توفیق ترجمه شده‌است. همین‌طور ناصر فکوهی نیز یادداشتی با عنوان «علم و فرهنگ در جهان کافکایی‌شده» در این بخش دارد.

بخش پیشخوان «فرهنگ امروز» هم که به کتاب اختصاص دارد، حاوی پرونده‌ای درباره ترجمه آثار مارکس در ایران است که در آن به بهانه انتشار ترجمه جلد دوم «کاپیتال مارکس» با حسن مرتضوی گفت‌وگویی صورت گرفته‌است. انتشار «دست‌نوشته‌های نیچه» نیز بهانه‌ای شده است برای گفت‌وگوی «فرهنگ امروز» با ایرج قانونی، مترجم این کتاب.

«فرهنگ امروز» در ۱۶۴ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان از طریق کتاب‌فروشی‌ها و گیشه مطبوعات قابل تهیه است.

 

 می‌توانید برای دریافت پیامکی اطلاعات اشتراک، کلمه اشتراک را به ۳۰۰۰۶۰۲۵ ارسال کنید 

 

نظرات مخاطبان 6 1

  • ۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۱:۵۶مهدی 0 17

    کاش فروش یا اشتراک اینترنتی رو هم در سایت فعال میکردید، به هر حال ما شهرستانی ها برای به دست آوردن اینگونه نشریات مشکل داریم
                                

سوالات مربوط به ماهـنامه را از ما بپرسید