شناسهٔ خبر: 22031 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به زیرمجموعه معاونت مطبوعاتی

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مجدداً در ساختار سازمانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر،‌ در دولت دهم، تصمیمی با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت و تائید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهور وقت مبنی بر جدا شدن دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه و ادغام آن با سایر دفاتر مشابه در معاونت های فرهنگی، هنری و .... گرفته شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این موضوع، تاکید کرده است: در آن زمان علاوه بر اینکه معاون مطبوعاتی پیشین از این تصمیم استقبال نکرده و به دفاع از عدم انتقال این دفتر نیز پرداخت، اساتید، روزنامه‌نگاران و صاحب‌نظران حوزه رسانه و مطبوعات هم به اتفاق و در اشکال مختلف نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام کردند.

در اطلاعیه معاونت مطبوعاتی آمده است: حتی مدیران و کارشناسان و کارکنان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها انتقادی جدی به این جابجایی داشتند که این انتقادات ریشه در آن داشت که این مجموعه طی سالیان متمادی با حمایت و نگاه تخصصی معاونت مطبوعاتی و سایر ادارات کل آن به صورت حرفه‌ای به آموزش، تقویت و ارتقاء سطح دانش و تخصص روزنامه‌نگاران و دست اندرکاران رسانه و کادرسازی در این بخش پرداخته و از سوئی اساتید علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری در سراسر کشور با تعلق خاص و بدون توقع با این مجموعه همکاری کرده‌اند و در صورتی که با سایر دفاتر مطالعاتی وزارتخانه در یک ساختار ناهمگون قرار می‌گرفت انگیزه و سطح تخصصی خدمات کاهش می‌یافت.

در ادامه این مطلب آمده است: این موضوع تا آنجا پیش رفت که دامنگیر وزارت ارشاد در دولت یازدهم نیز شد و از آنجا که تصمیمات در دولت جدید بر مبنای اصول مدیریت سازمانی و با اجماع و توجه به نظرات کارشناسان و خبرگان فن گرفته می‌شود و با اشاره به پیگیری معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی در طول یکسال گذشته در دولت و وزارت ارشاد و با همراهی و دقت نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر معاونین و مسئولین وزارتخانه در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مجدداً در ساختار معاونت مطبوعاتی جای گرفت. این اتفاق می‌تواند نویدبخش ادامه خدمات تخصصی و حرفه‌ای دفتر در حوزه رسانه‌ها باشد و امید است با تعامل سازنده شاهد بهره‌مندی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت این مجموعه باشیم.

نظر شما