شناسهٔ خبر: 22118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «روز جهانی صلح» و معرفی «پروژه کتابرانه» برگزار می‌شود

به مناسبت «روز جهانی صلح»ـ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، همایشی برگزار خواهد کرد و در این مراسم «پروژه کتابرانه» معرفی خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از کتابخانه و مرکز اسناد مجلس؛ امسال به مناسبت روز 21 سپتامبر (برابر با سی‌ام شهریور) ــ‌ که «روز جهانی صلح» نام گرفته است‌ ــ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، همایشی با حضور و سخنرانی تعدادی از استادان متخصصِ حقوق و حقوق سیاسی برگزار خواهد کرد و در این مراسم «پروژه کتابرانه» معرفی خواهد شد.

سخنرانان این مراسم آیت‌الله دکتر سیّد محمد موسوی بجنوردی، عضو شورای عالی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی؛ حجت‌الاسلام دکتر علی یونسی، دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی؛ آیت‌الله دکتر سیّد مصطفی محقق داماد، عضو شورای عالی علمی و مدیر بخش حقوق مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی؛ دکتر محمّد مجتهد شبستری، مدیر گروه کلام و فرق و عضو شورای عالی علمی این مرکز؛ دکتر سیّد محمد هاشمی، حقوقدان و استاد دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمود جعفری دهقی، مدیر گروه ایران شناسی و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی خواهند بود و در مراسم افتتاحیه آن دکتر سید صادق سجادی معاونت پژوهشی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و عضو شورای عالی علمی و گری لوئیس، نمایندۀ سازمان ملل در ایران سخنرانی خواهند کرد. معرفی پروژه «کتابرانه» و اجرای موسیقی صلح از برنامه‌های جنبی این مراسم است.

محل برگزاری این برنامه در مرکز همایشهای بین‌المللی رایزن، واقع در تهران، نیاوران، کاشانک، اول جاده دارآباد و زمان آن یکشنبه 30 شهریورماه 1393 از ساعت 16 تا 19 خواهد بود.

نظر شما