شناسهٔ خبر: 22155 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمازون صاحب «کتابخانه خانوادگی» شد

آمازون با راه‌اندازی «کتابخانه خانوادگی» بزرگ‌ترین مشکل کتاب‌خوان الکترونیکی خود - کیندل- را حل کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ بزرگ‌ترین کتاب‌فروش آنلاین پس از گذشت 7 سال از عرضه کتاب‌خوان الکترونیکی خود تصمیم گرفت تا بر اساس ویژگی جدید موسوم به «کتابخانه خانوادگی» مشکل به اشتراک‌گذاری کتاب‌ها را حل کند.

غول خرده‌فروشی دنیا در این هفت سال اجازه نداده تا کتاب‌های دیجیتالی خریداری‌شده به اشتراک گذاشته شوند. آمازون در اطلاعیه جدید تأیید کرد که با اضافه کرده قابلیت جدید به اشتراک‌گذاری روی کیندل، تمام کتاب‌های خریداری‌شده از آگوست 2010 بدین سو قابل اشتراک بین اعضای خانواده خواهد بود.

تا پیش‌ازاین ویژگی قرض دادن کتاب آن‌هم فقط یک‌بار برای حداکثر دو هفته انجام می‌شده است و البته کاربر بعد از فرض دادن نمی‌توانسته کتاب خود را بخواند ولی با ویژگی جدید نه‌تنها قرض دادن با محدودیت 6 کاربر وجود ندارد، بلکه مالک کتاب دیجیتال می‌تواند آن را به هرکسی بخواهد قرض دهد.

پیتر لارسون قائم‌مقام در بخش ابزارهای دیجیتال آمازون دراین‌باره گفت: کاربران می‌توانند کل کتابخانه و یا یکی از کتاب‌های خود را به اشتراک بگذارند. همچنین از طریق حساب کاربری موسوم به Amazon Prime که 99 دلار هزینه دارد، کاربران می‌توانند کتاب، گیم، اپلیکیشن، کتاب‌های صوتی و شنیداری و ویدئوها را به اشتراک بگذارند.

سال آینده شو های تلویزیونی و فیلم‌های دانلود شده نیز در لیست «کتابخانه خانوادگی» قرار خواهند گرفت و هم‌زمان فایل موردنظر را در حال خواندن روی کیندل، روی سایر ابزارهای مشابه نیز خواند.

گفتنی است روی سیستم‌عامل آی او اس 8 اپل نیز ویژگی مشابه بنام Family sharing طراحی‌شده تا کتاب،موسیقی و سایر آیتم‌ها بین حداکثر 6 نفر به اشتراک گذاشته شود.

نظر شما