شناسهٔ خبر: 22169 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های جواد مجابی و منصور اوجی مجوز گرفت

کتاب‌های «جواد مجابی» و «منصور اوجی» از مجموعه «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» مجوز نشر گرفتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز محمدهاشم اکبریانی - دبیر این مجموعه - با اعلام این خبر گفت: کتاب‌های جواد مجابی (شاعر، نویسنده و منتقد) و منصور اوجی (شاعر) از مجموعه تاریخ شفاهی در دولت قبل برای گرفتن مجوز به وزارت ارشاد ارائه نشدند و در دولت جدید به این وزارت‌خانه رفتند که کار گرفتن مجوزشان هم بیش‌تر از سه چهار ماه طول نکشید و بدون اصلاحیه مجوز گرفتند.

او در ادامه اظهار کرد: گفت‌وگوی کتاب جواد مجابی را علی شروقی انجام داده و گفت‌وگوی کتاب منصور اوجی را عبدالرحمان مجاهد نقی. البته گفت‌وگو با جواد مجابی و تنظیم آن حدود سه چهار سال طول کشید و مطالب خیلی مفصل شد که این کتاب بخشی از آن گفت‌وگوست.
به گفته اکبریانی، این دو کتاب تا یک ماه دیگر در نشر ثالث منتشر می‌شوند.
او همچنین درباره پیشینه انتشار مجموعه «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» گفت: تاکنون ۱۲ جلد از این مجموعه منتشر شده است؛ هفت جلد در نشر ثالث و پنج جلد در نشر روزنگار که الآن تعطیل شده است. کتاب آخر مربوط به محمدعلی سپانلو بود که مجوز نگرفت و در خارج از کشور منتشر شد. کتاب سیمین بهبهانی هم هم‌اکنون در وزارت ارشاد در انتظار دریافت مجوز نشر است.
اکبریانی افزود: دو سال و نیم قبل اعلام کردم تدوین این مجموعه تعطیل شده است؛ کتاب‌هایی هم که اکنون منتشر می‌شود کتاب‌هایی است که کارهای‌شان قبلا انجام شده است و از آن موقع باقی مانده بودند.

نظر شما