شناسهٔ خبر: 22208 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت آذرماه برگزار مي‌شود

ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت با موضوع پيشرفت ايران؛ گذشته و حال، آذر ماه سال جاري برگزار مي‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، علي متقيان- دبير ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت، با اعلام خبر برگزاري اين كنگره در ۱۳ آذر ماه سال جاري در دانشگاه شهيد بهشتي، اظهار داشت: پيرو برگزاري موفق و استقبال چشمگير دانشجويان، دانش‌آموختگان و نخبگان جوان حوزه و دانشگاه از پنج دوره قبل كنگره پيشگامان پيشرفت، ششمين دوره اين كنگره با موضوع "پيشرفت ايران؛ گذشته وحال" برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: موضوع اين كنگره منطبق با موضوع كنفرانس چهارم الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و دستور كار انديشكده‌هاي مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، تعيين شده است كه انتظار داريم  جوانان نخبه و دانشجويان فرهيخته جوان كشور با مشاركت گسترده در اين كنگره، ديدگاه‌ها و نظارت خود را در اين خصوص مطرح كنند.

دبير ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت با اشاره به اينكه مقالات ارائه شده در كنگره‌هاي پيشين در اختيار انديشكده هاي مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت براي بهره‌گيري و استفاده قرار داده شده است، اظهار داشت: حضور گسترده نخبگان و فرهيختگان جوان براي ورود به مباحث مربوط به پيشرفت كشور ، مي‌تواند زمينه را براي بيان نظرات و بهره‌گيري از اين نظرات در جريان تدوين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت فراهم نمايد.

مسئول دفتر ارتباطات و گفتمان سازی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه از طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان، بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواست با ورود محورها و مباحث مربوط به پیشرفت ایران در گذشته و حال در تحقیقات و پژوهش های درسی خود، گفتمان پیشرفت در مباحث علمی را گسترش داده و در ایجاد فضای گفتمانی صحیح پیرامون پیشرفت کشور مساعدت نمایند.

دبير ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت با ذکر عناوین محورهای کنگره ششم ادامه داد : در این کنگره از علاقمندان پیشرفت دعوت شده است  در جهت سیاست ها و اهداف اندیشکده های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به واکاوی مباحثی مانند : فرهنگ و معنويت در گذشته و حال - اقتصاد ايران در گذشته و حال – پيشرفت  اجتماعي ايران در گذشته و حال - نظام سلامت ايران در گذشته و حال - علم و فناوري در گذشته و حال - نظام هاي سياسي ايران در گذشته و حال - جغرافياي ايران در گذشته و حال بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان دانشجوی امروز به یقین مدیران فردای جامعه اسلامی خواهند بود ، مشارکت آنان در تدوین برنامه های آتی و بهره­مندی از افکار و اندیشه های جوانان در تدوین برنامه های پیشرفت، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دبیر ششمین کنگره پیشگامان پیشرفت از علاقمندان به شرکت در این کنگره بويژه دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاههاي سراسر كشور درخواست كرد، برای اطلاع از اخبار و اطلاعيه‌هاي مربوط به ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت به فراخوان ششمين كنگره پيشگامان پيشرفت در وبگاه www.kpip.ir مراجعه نمايند.

نظر شما