شناسهٔ خبر: 22232 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیوید فینچر: شبیه هیچکاک نیستم

دیوید فینچر کارگردان سرشناس آمریکایی و خالق آثاری چون «هفت»، «باشگاه مشت‌زنی» و «شبکه اجتماعی» در برنامه ویژه‌ای در آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بافتا از دوران حرفه‌ای خود و شباهت‌هایی که دیگران بین او و «آلفرد هیچکاک» متصورند سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «دیوید فینچر» 52 ساله که هم اکنون در تور تبلیغاتی فیلم جدید و روان شناختی «دختر گمشده» به سر می‌برد، در برنامه‌ای که در آکادمی بافتا برای تقدیر از او ترتیب داده شد حضور یافت و در سالن مملو از تماشاگر از تجارب سینمایی خود گفت.

فیلم «دختر گمشده» براساس رمان و فیلمنامه‌ای به قلم «گیلیان فلین» و با بازی «بن افلک» و «روزاموند پایک» روایتگر داستان مردی است که همسرش در صبح پنجمین سالگرد ازدواجشان ناپدید می‌شود.

«فینچر» درباره ساخته جدیدش می‌گوید: این فیلم با یک معما آغاز می‌شود و در ادامه به یک فیلم هیجانی اَبزرد مبدل می‌شود و در نهایت با یک هجو به پایان می‌رسد. تاکنون کسی را ندیدم که تلاشی برای کنار هم قرار دادن این عناصر کرده باشد و در نهایت موفق به انجام این کار شده باشد.

«دختر گمشده» روز بیست و ششم سپتامبر در افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کند و انتظار می‌رود در فصل جوایز سینمایی حضور موفقی داشته باشد.

«فینچر» که سال گذشته ساخت دو اپیزود ابتدایی سریال «خانه پوشالی» را بر عهده داشت، در پاسخ به سوالی درباره تفاوت میان تلویزیون و سینما گفت: نمی‌توان گفت کدام بهتر از دیگری است. قیاس آن‌ها همانند تمایز میان نوشتن یک آهنگ اپرا و یک آهنگ پاپ است. این دو ابزاری متفاوت هستند.

نظر شما