شناسهٔ خبر: 22339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتراض تلخ تهیه کننده «شورشیرین»

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» ضمن اعتراض نسبت به نحوه پخش نامناسب این فیلم در شبکه سه سیما از مسئولان این شبکه خواست که نسبت به جبران این موضوع اقدام کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ شبکه سه سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس هر شب یک فیلم با این مـوضوع پخش می کند. اما شب گذشته اتفاق عجیبی در پخش فیلم سینمایی «شور شیرین» رخ داد. این فیلم که برای اولین بار از شبکه های تلویزیونی پخش می شد صورتی نامناسب در تدوین داشت.

ابراهیم اصغری تهیه کننده این فیلم ضمن اعتراض نسبت به نحوه پخش نامناسب این فیلم در شبکه سه سیما از مسئولان این شبکه خواست که نسبت به جبران این موضوع اقدام کنند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی «شورشیرین» گفت: بر اساس توافقی که بین موسسه رسانه های تصویری و بنیاد فارابی صورت گرفته بود بنا شد که فیلم سینمایی «شور شیرین» به مناسبت هفته دفاع مقدس، در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. اما با توجه به اصراری که سازمان صدا وسیما به پخش این فیلم داشت و بر اساس یک سری توافقات شفاهی تصمیم بر این شد مشروط به اینکه موضوع پخش نمایش خانگی و پخش سریال «شورشیرین» حل شد، این فیلم از شبکه های سراسری سیما پخش شود.

وی ادامه داد: اینکه به توافقات صورت گرفته در مورد پخش سریال این فیلم عمل نشد موضوعی جداست ولی مشکل اصلی این بود که شب گذشته این فیلم در باکس شبکه سوم سیما با شکل نامناسبی پخش شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شورشیرین» بیان کرد: این فیلم به گونه ای پخش شده بود که از دقیقه ۲۰ فیلم شروع شد بعد فیلم کات می خورد و «بسم الله الرحمن الرحیم» و تیتراژ فیلم می آید بعد دوباره فیلم کات می خورد پرده چهارم و بعد پرده سوم و اصلا تدوین دوباره ای برای این فیلم انجام شده بود.

وی در مورد علت شکل نامناسب پخش این فیلم گفت: مشکل این فیلم بواسطه فیلمی که تحویل داده شده نبود بلکه بواسطه هاردی بود که تدوینگر و بازبین شبکه سه سیما تنظیم وبازبینی کرده بود. بی نظمی در چیدمان پرده های فیلم بوجود آمده بود و همین باعث پخش نامناسب این فیلم شد.

اصغری با اشاره به اینکه در زمان پخش نامناسب فیلم در تلویزیون، خانواده شهید کاوه و جواد اردکانی کارگردان این فیلم با او تماس گرفتند و ابراز ناراحتی کرده بودند خاطر نشان کرد:  متاسفانه پیگیریها ما در زمینه پخش نامناسب این سریال به نتیجه ای نرسید و فیلم به صورتی که  شایسته نام شهید کاوه نبود، پخش شد. ما از صدا وسیما می خواهیم که این اشتباه پرسنلش را جبران کند تا ذهنیت بدی که نسبت به این فیلم شکل گرفته است درست شود.

این تهیه کننده سینما در مورد پخش سریال این فیلم هم گفت: این فیلم یک سریال ۵ قسمتی دارد و اصرار داشتیم که این مینی سریال در هفته بسیج پخش شود و بعد ازپخش سریال، این فیلم نمایش داده شود. که این امر هم محقق نشد و «شورشیرین» به این شکل تلخ پخش شد.

«شور شیرین» فیلمی به کارگردانی ونویسندگی جواد اردکانی است. داستان فیلم مقاطعی از زندگی شهید کاوه، یکی از فرماندهان کردستان را به تصویر می‌کشد. دراین فیلم حمیدرضا عمارلو، رضا رویگری، جواد عزتی،علی کشوری و احمد نجفی و ... ایفای نقش کردند.

نظر شما