شناسهٔ خبر: 22343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازبینی آیین نامه جایزه جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی ارشاد از تصمیم این معاونت برای بازبینی جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی ارشاد در حاشیه نشست خبری بعدازظهر امروز خود در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر تصمیم وزارت ارشاد در خصوص پیشنهادهای بنیاد شعر و ادبیات داستانی مبنی بر بازبینی آیین نامه جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی گفت: در شورای مدیران و طی مکاتباتی که با رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی داشتیم این دغدغه مطرح شد که به نظر من دغدغه درستی است جایزه‌های پروین اعتصامی و جلال آل احمد بعد از چندین دوره برگزاری نقاط و قوت و ضعف شناسایی شده‌ای دارند که ستاد معاونت فرهنگی به عنوان صاحب و حامی این فعالیت‌ها دغدغه مدیران را بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته تدوین و بازنگری آیین نامه‌ها کار خود را فعالانه در ستاد معاونت دنبال می‌کند ما آخرین آیین نامه‌ای که در دست تدوین داشتیم هفته گذشته به پایان رسید که آیین نامه‌ای مرتبط با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی بود.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی ارشاد تصریح کرد: اقدام خوبی که در حوزه جوایز ادبی صورت گرفت حرکت کارگروه بررسی آیین نامه‌ها با ترکیبی بود که معاونت فرهنگی تشکیل داد بخشی در حوزه اجرا تعیین تکلیف شد و در حوزه محتوایی نیز نیازمند ادامه آن هستیم. واسپاری جایزه جلال آل احمد و پرونی اعتصامی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی از خروجی های خوب این کارگروه بود و قطعا جایزه جلال نیز می‌تواند این مسیر را دنبال کند تا به یک آیین نامه مسجم و خوب برسد.

امیرزاده افزود: عمده این جوایز ادبی دارای آیین نامه‌های اجرایی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند طبیعتا پس از پرداخت مسائل کارشناسی و اجرایی این آیین نامه‌ها از طریق وزیر ارشاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد و پس از تأیید حوزه کلان سیاست‌گذاری که مبنای اصلی جوایز در آنجا شکل گرفته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی برگزارشی که سال گذشته با حضور در نمانیشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به معاونت فرهنگی ارسال کرد، گفت: ما در این گزارش ۲۶ نقطه ضعف و ۱۷ نقطه قوت را در نمایشگاه احصا کردیم مهمترین موضوعی که به عنوان نقطه ضعف مطرح شد ترجمه و فاصله گرفتن از حضور در نمایشگاه فرانکفورت بود. ما در جذب مشتریان دچار نقض شدید بودیم و عمده کتابهایی که سال گذشته ارسال کرده بودیم به دلیل تجرمه نشدن نتوانست ارتباط معنایی خوبی با مخاطب بین الملل برقرار کند خوشبختانه امسال ریل‌گذاری مناسبی انجام شده و نقاط قوت بیشتر شده است.

نظر شما