شناسهٔ خبر: 22356 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز تغییرات جدی در حوزه آموزش و پژوهش پزشکی

وزیر بهداشت از ارائه تغییرات مهم در حوزه آموزش و پژوهش در سطح دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی صبح دیروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: پس از طی برنامه طرح تحول سلامت برای بخش های آموزش و پژوهش هم برنامه های خوبی تدوین شده که تغییرات جدی در این حوزه ها به همراه خواهد داشت.

وی دانشگاه تهران را مایه افتخار ایرانیان و مسلمانان برشمرد و گفت: دانشگاه تهران در ۱۰۰ سال اخیر در همه صحنه ها و حوادث در کنار مردم بوده است. باید قدر این ثروت ملی را بدانیم.

وزیر بهداشت جمع های دانشجویی را پر نشاط و امیدآفرین خواند و گفت: دانشجویان باید دانشگاه را خانه خود بدانند. دانشگاه اسلامی آن طور که برخی فکر می کنند با یک محیط نشاط آفرین منافاتی ندارد. آنچه من می فهمم این است که دانشگاه باید در اختیار دانشجویان باید و روح بخش باشد.

وی بد اخلاقی و بی مرامی را آفت بزرگ رفتار دانست و گفت: بیشترین مشکلات مردم از همین بی اخلاقی ها ناشی می شود. پست و مدیریت روزی تمام می شود اما آنچه می ماند اخلاق و علم در کنار هم است.

هاشمی با اشاره به هفته دفاع مقدس بسیاری از سرداران بزرگ جنگ تحمیلی را دانشجویان برتر زمان خود دانست و یادآور شد: سعی کنید ای کاش ها در زندگی تان کمتر باشد. مشکلی که دانشجویان امروزی در مقایسه با گذشته دارند این است که باید محکم تر و مقاوم تر باشند. شخصا معتقدم که استعدادها خیلی باهم متفاوت نیستند و با برنامه و پشتکار می توان آن را جبران کرد.

نظر شما