شناسهٔ خبر: 22361 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتظار طرفداران برای انتشار آلبوم جدید پینک فلوید

پینک فلوید پس از 20 سال با یک آلبوم جدید به صحنه موسیقی دنیا باز می‌گردد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر آنلاین؛ گروه راک بریتانیایی پینک فلوید که ماه نوامبر با انتشار آلبوم جدید خود به صحنه موسیقی دنیا بازمی‌گردد، با انتشار تریلر و طرح جلد آلبوم «رودخانه بی‌انتها» بر آتش انتظار طرفدارانش دامن زده است.

رودخانه بی‌انتها (The Endless River) نام آلبوم جدید گروه راک بریتانیایی پینک فلوید است که 7 نوامبر (16 آبان) در سراسر دنیا رونمایی و پخش خواهد شد. این آلبوم جدید محصول همکاری مشترک دیوید گیلمور، مارتین گلوور ، اندی جکسن و فیل مانزانرا است که از طریق شرکت‌های «کلمبیا رکوردز» و «پارلوفون» وارد بازار خواهد شد.

 

«رودخانه بی‌انتها» پانزدهمین آلبوم استودیویی پینک فلوید و نخستین کار گروه بعد از مرگ ریچارد رایت نوازنده کیبورد و عضو پایه‌گذار پینک فلوید است که آلبوم به او تقدیم شده است.

 

طی روزهای گذشته پوستر این آلبوم در شهرهای نیویورک، لس آنجلس، میلان، برلین، پاریس، سیدنی و لندن به نمایش درآمد.

طرح جلد آلبوم مرد جوانی را به تصویر می کشد که در میان دریایی از ابر سوار بر قایقی کوچک رو به خورشید پارو می زند. احمد عمادالدین طراح 18 ساله مصری این کاور را برای رودخانه بی انتها طراحی کرده است. همچنین یک تریلر 30 ثانیه ای از یکی از آهنگ ها برای معرفی آلبوم ساخته و به صورت آنلاین در وبسایت پینک فلوید منتشر شده است.

آلبوم شامل 18 قطعه بی‌کلام کوتاه در ژانر راک اینسترومنتال و یک ترانه بلندتر است که پالی سامسن همسر دیوید گیلمور شعر آن را سروده است.

گروه سه نفره دیوید گیلمور، ریچارد رایت و نیک میسن این قطعات را سال‌های 93-94 در زمان ضبط آلبوم «ناقوس جدایی» ساختند.

این قطعات بعدها بازنویسی و بازسازی شدند تا پس از افزوده شدن قطعات جدید در قالب آلبوم "رودخانه بی‌انتها" به انتشار جهانی برسد. دیوید گیلمور گیتاریست و خواننده گروه پینک فلوید، که بعد از جدایی راجر واترز از گروه در 1985 و درپی از انتشار آلبوم «برش نهایی» رهبری تیم را برعهده داشته است، نقش اصلی را در تولید این اثر ایفا کرده است.

نیک میسن عضو بنیانگذار و درامر گروه که در ضبط این آلبوم با گیلمور همکاری کرده درباره «رودخانه بی‌انتها» می‌گوید: رودخانه بی‌انتها ادای احترام به ریک {ریچارد رایت} است. من فکر می‌کنم انتشار این قطعات راهی است برای بازشنیدن صدای ساز او که از دل نغمه‌های پینک فلوید برمی‌خیزد. گوش سپردن به نوازندگی او حس خوب وطن را برای من به ارمغان آورد. چه نوازنده بی‌نظیری بود.

پیشینه:

پینک فلوید متشکل از سید برت (نوازنده گیتار)، نیک میسن (درام)، ریچارد رایت (کیبورد) و راجر واترز (نوازنده گیتار) از سال 1965 به رهبر برت شروع به کار کرد و در دهه 1970 به اوج شهرت رسید. گیلمور به عنوان پنجمین عضو گروه دسامبر 1967 به پینک فلوید پیوست. برت در آوریل 1968 به دلیل مشکلات روحی گروه را ترک کرد و پس از او واترز در نوشتن ترانه‌های گروه نقش زیادی داشت.

آلبوم «نیمه تاریک ماه» پینک فلوید سال 1973 به بازار آمد و با 45 میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی است.

«نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم» (1967)، «یک نعلبکی رمز و راز» (1968)، «اوماگوما» (1969)، «مادر قلب‌ اتمی» (1970)، «کاش اینجا بودی» (1975)، «جانوران» (1977)، «دیوار» (1979) و «برش نهایی» (1983) از دیگر آلبوم‌های پینک فلوید است.

بیش از 250 میلیون نسخه از آلبوم‌های گروه در دنیا به فروش رسیده است.

اعضای پینک فلوید آخرین بار سال 1985 در قالب یک گروه واحد برنامه اجرا کردند. واترز همان سال‌ از گروه جدا شد تا تنهایی کار کند. 

پس از جدایی واترز از پینک فلوید، گیلمور به همراه رایت و میسن به کار گروه ادامه دادند. پینک فلوید بدون واترز در سال 1987 آلبوم «لغزش آنی در عقل» و سپس «ناقوس‌ جدایی» را منتشر کرد. آلبوم آخر رتبه یک بریتانیا را کسب کرد و چهار هفته نیز در صدر پرفروش‌های آمریکا قرار داشت.

چهار عضو گروه دوم ژوئیه 2005 در کنسرت خیریه لایو 8 در هاید پارک لندن شرکت کردند. این کنسرت که به منظور مبارزه با فقر برپا شد، آخرین اجرای چهار عضو اصلی پینک فلوید در کنار هم بود. رایت سپتامبر 2008 در 65 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

گاردین

نظر شما