شناسهٔ خبر: 22404 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تب فیلمسازان کودک فروکش کرده است

غلامرضا رمضانی از کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوان معتقد است که تب فیلمسازان کودک فروکش کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛  غلامرضا رمضانی این روز‌ها در تدارک مراحل فنی فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» است و تلاش دارد تا این فیلم را برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده کند. غلامرضا رمضانی با اشاره به وضعیت فیلم‌های کودک و نوجوان در دوره‌های مختلف جشنواره به هنرآنلاین گفت: هر سال با نزدیک شدن به جشنواره فیلم کودک و نوجوان، صحبت‌های دل‌نشینی درباره این جشنواره و دوره‌های آتی آن شنیده می‌شود اما به محض اینکه جشنواره به پایان می‌رسد، همه حرف‌ها هم فراموش خواهد شد و کسی در طول سال، یادی از جشنواره کودک و نوجوان نمی‌کند. این روند هر سال هم ادامه داشته است.

این کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: بازتاب جشنواره فیلم کودک و نوجوان تنها چند هفته بعد از جشنواره ادامه دارد اما این جشنواره و بازتاب فیلم‌هایش در طول سال آنچنان که باید برای سینمای ایران مفید نیست.

رمضانی درباره جشنواره کودک و نوجوان که هرسال مهرماه برگزار می‌شود، گقت: باز هم جای شکرش باقی است که این جشنواره هر سال برگزار می‌شود؛ به هر حال بهانه‌ای است که فیلم‌های عرصه کودک و نوجوان در این جشنواره به نمایش گذاشته شود. اما تب فیلمسازان کودک مدت‌هاست فروکش کرده است.

کارگردان فیلم «همبازی» درباره وضعیت فیلم فرار از قلعه رودخان عنوان کرد: فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و تدوین همزمان فیلم توسط کاوه ایمانی شروع شده است.

وی در ادامه گفت: پاسخ مثبتی برای حضور این فیلم در جشنواره ندارم. چرا که حجم کارهای فنی روی تصویر سنگین است. دلم نمی‌خواهد که فیلم را دست و پا شکسته تحویل جشنواره کودک و نوجوان بدهم، به همین دلیل ترجیح‌ام این است که سر فرصت تدوین و کارهای فنی به پایان برسد و بعد آن را برای اکران آماده کنیم.

فیلمبرداری فرار از قلعه رودخان طی چند روز گذشته به پایان رسیده که این فیلم هم اکنون در مرحله فنی به سر می‌برد. در این فیلم بازیگرانی چون: محمد بحرانی، سیروس همتی، شکرخدا گودرزی، علیرضا مهران و حمیدرضا فلاحی جلوی دوربین رفته‌اند.

فرار از قلعه رودخان داستان گروهی دانش‌آموز شهرستان میبد است که برای اردویی دو روزه به شمال کشور می‌روند. در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آن‌ها توسط مسئولان مدرسه تغییر می‌کند که این تغییر برنامه، مسائل و مشکلاتی را در پی دارد.

نظر شما