شناسهٔ خبر: 22466 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام مدرسه دانشجویی «حفظِ تدبر محورِ قرآن» آغاز شد

ثبت نام از علاقه مندان حفظ بر پايه تدبر در آيات قرآن كريم به دو صورت حضوري و مجازي در مدرسه حفظ تدبرمحور قرآن آغاز و تا ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دوره آموزشي حفظ تدبر محور با برنامه‌ريزي دقيق براي سطوح مختلف مخاطبان، هم از ميان حفاظ علاقه مند به يادگيري روش‌هاي تدبر در قرآن و هم علاقمندان به حفظ بر پايه تدبر ثبت نام به عمل مي‌آورد.

دوره‌هاي آموزشي اين مدرسه حداكثر چهار سال بوده و بنا بر سطح مخاطبان متغير خواهد بود.

علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره۶۶۹۸۸۷۶۸  تماس گرفته يا به آدرس http://hefzschool.ir/ مراجعه نمايند.

گفتني است اين دوره‌هاي آموزشي رايگان بوده و همزمان با گذراندن دوره‌هاي حفظ و تدبر، ‌روان‌خواني و تجويد نيز به علاقمندان آموزش داده مي‌شود.

مدرسه «حفظ تدبر محور قرآن» از مدارس تخصصي مجموعه مدرسه دانشجويي قرآن و عترت(عليهم‌السلام) مي‌باشد كه كار خود را از تابستان ۹۳ آغاز كرده است.

محمد مختاري، مدير مدرسه حفظ تدبرمحور قرآن درباره اهداف اين مدرسه اظهار كرد: غایت اولیه اين مدرسه تربيت حافظان قرآن به عنوان مبلغان دینی در بستر آموزش روش‌هاي تدبر در قرآن است.

وي افزود: هدف بعدي مدرسه حفظ، كمك به قرآني شدن نطق افراد جامعه است؛ بدين معنا كه افراد به حدي از تسلط بر قرآن برسند كه در هر سخن و استدلالي، ماده و نتیجه استدلالشان آیات قرآن باشد يا اگر قصد انجام کار پژوهشی دارند، سطر سطر پژوهش‌شان مملو از استنادهای قرآنی باشد. این مرحله از تسلط، نیازمند انس با قرآن تا حدی است که نياز به حفظ قرآن مي‌باشد.

او اين اهداف را تنها وجهي از غايت حفظ عنوان و خاطرنشان كرد: عموما روش‌هاي حفظ رايج در مراكز قرآني به گونه‌اي است كه حافظان به حفظ لفظی محدود شده و  متناسب با توان و استعدادشان تا مراحلي از حفظ قرآن و بعضا تا حفظ كامل پيش مي‌روند؛ اما غايت مدنظر ما حفظ كامل تمامي افراد علاقمند است.

مدير مدرسه حفظ با اشاره به مطالبه رهبري درباره توسعه دامنه حافظان كشور و رساندن آن به رقم ده ميليون نفر، یکی از رسالت‌های مدرسه حفظ را تحقق این امر دانست و اضافه كرد: ما در صورتی می توانیم این گفتمان را در جامعه ايجاد كنيم که ماهیت حفظ را از تکرار، به روشی به نام ذکر تغییر دهیم و کمکی که تدبر به ما می‌کند، همین است.

وی تاكيد كرد: تکرار سوره به روشهای مختلف تدبر به فرد کمک می‌کند سوره برایش جنبه ذکر پیدا کرده و صرف تکرار نباشد. خیلی تفاوت است بین حافظی که می‌خواند و الفاظ را تکرار می‌کند با حافظی که در هر بار خواندن، از یک منظر جدید و عمیق‌تر سوره را قرائت می‌نمايد.

مختاري درباره مخاطبان مدرسه حفظ تدبر محور قرآن نيز گفت: حافظان تمام جزءها یا بعضی جزءهای قرآن که می‌خواهند به روش تدبری، حفظ خود را تعمیق بخشند و هم‌چنين متدبرینی که می‌خواهند همراه با تدبر در قرآن، سوره‌ها را نيز حفظ کنند یا کسانی که تا به حال هیچ کدام از دوره‌های تدبر یا حفظ را نگذرانده و تصمیم دارند از ابتدا با روش حفظ تدبر محور یادگیری قرآن را شروع کنند، مي‌توانند در اين مدرسه ثبت‌نام كرده و از دوره‌هاي آموزشي متناسب با سطح خود استفاده نمايند.

به گفته وي دوره‌هاي آموزشي اين مدرسه حداكثر چهار سال بوده و بنا بر سطح مخاطبان متغير خواهد بود. ضمن اينكه اين دوره‌ها رايگان بوده و همزمان با گذراندن دوره‌هاي حفظ و تدبر، ‌روان‌خواني و تجويد نيز به علاقمندان آموزش داده مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مدرسه حفظ تدبر محور قرآن و ثبت نام در دوره‌هاي آموزشي آن مي‌توانيد با شماره۶۶۹۸۸۷۶۸  تماس گرفته يا به آدرس http://hefzschool.ir/ مراجعه کنند.

نظر شما