شناسهٔ خبر: 22472 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر «گرمی» از با‌ب‌ دیلن

برگزارکنندگان جوایز گرمی از «باب دیلن»، خواننده و ترانه‌سرای معروف انگلیسی با برگزاری برنامه ویژه‌ای با حضور بزرگان سینما تقدیر می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «باب دیلن»، خواننده سرشناس آمریکایی در مراسمی ویژه که در ماه فوریه و پیش از برگزاری این رویداد موسیقیایی گرمی برگزار می‌شود مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

دیلن 73 ساله که به عنوان چهره سال موسیقی جهان در سال 2015 انتخاب شده، تا کنون موفق به کسب 10 جایزه گرمی شده است و در سال 1992 جایزه دستاورد هنری جوایز گرمی را دریافت کرد.

«رابرت آلن زیمرمان» معروف به باب دیلن خواننده، نقاش، آهنگساز، شاعر و ترانه‌سرای آمریکایی متولد 24 می 1941 در مینه‌سوتا، در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت که در دهه‌ی 1960 میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانه‌ی «راک اند رول» روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانه‌ی کلاسیک درهم آمیخت.

وی در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه‌ 60 بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. او به خاطر ترانه‌های نغز و پرمفهومش به‌عنوان نامزد دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات هم مطرح شده ‌است. دیلن در پنج دهه‌ اخیر در موسیقی آمریکا به‌عنوان پدیده مطرح بوده‌ است.

دیلن از نگاه بسیاری تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده ‌است. برخی از ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به «از فراز برج دیدبانی» که توسط «جیمی هندریکس» اجرا شد اشاره کرد.

او در سال ۱۹۸۲ به تالار مشاهیر ترانه‌سرایان و در سال ۱۹۸۸ به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت. برخی آلبوم‌ها و تک‌ترانه‌های او نظیر بزرگراه ۶۱ دیدار دوباره، بلوند بر بلوند، آقای تمبورین من، چون یک خانه‌به‌دوش و دمیدن در باد در تالار مشاهیر گرمی قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۸ دیلن جایزه ویژه پولیتزر را برای «تأثیر ژرفی که با آفرینش اشعاری با قدرت شاعرانه فوق‌العاده بر موسیقی عامه‌پسند و فرهنگ آمریکا گذاشت» به دست آورد.

نظر شما