شناسهٔ خبر: 22536 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماهی و گربه» مسافر اسپانیامی‌شود

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در بخش رقابتی چهل وهفتمین دوره جشنواره «سیتگس» اسپانیا به نمایش در می‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در این جشنواره پانزده فیلم در بخش رقابتی حضور دارند که «ماهی و گربه» با فیلم هایی مثل اخرین ساخته کیم کی دوک وجیمز فولی به رقابت خواهد پرداخت. دربخش غیررقابتی این جشنواره مهمترین فیلم های سال گذشته از جمله «لویتان» به کارگردانی زویاگینتسف، «دو روز ویک شب» به کارگردانی برادران داردن، «خواب زمستانی» ساخته نوری بیلگه جیلان وسایر فیلم‌هایی که اکثرا نمایندگان کشورشان برای جایزه اسکار هستند به نمایش درمی‌آیند.

بنابراین گزارش، جشنواره سیتگس یکی از قدیمی ترین فستیوال های فیلم اسپانیا است. «ماهی و گربه» محصول ایران نوین فیلم بلافاصله بعد از این فستیوال در جشنواره ونکوور کانادا  به نمایش درخواهد آمد. فیلم سینمایی «قصه‌ها» دیگر محصول ایران نوین فیلم در این جشنواره حضور دارد.

تعداد حضورهای بین المللی فیلم «ماهی وگربه» نزدیک به چهل حضور است که از دوره هفتاد فستیوال ونیز شروع شده وپس از آن فیلم در فستیوال های معتبری چون کارلووی واری، روتردام، پوسان، استانبول، نیویورک وغیره به نمایش درآمده است.

«ماهی و گربه» از اواسط مهرماه در گروه هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

پخش بین المللی این فیلم را محمد اطبایی برعهده دارد.

نظر شما