شناسهٔ خبر: 22641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش جنگ، افسردگی و فاشیسم در 100 سال معماری +عکس

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری ونیز، پروژه‌های معماران، عکاسان، هنرمندان، منتقدان و کارشناسان 65 کشور جهان را به نمایش گذاشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، نمایشگاه «دوسالانه ونیز»(بینال ونیز) و شخص «رم کولهاس»، معمار هلندی، میزبان این نمایشگاه معماری هستند.
 

دوسالانه ونیز نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که هر دو سال یکبار (در سال‌های فرد) در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری ونیز امسال با عنوان «بنیان‌ها» (Fundamentals) نقش معماری را طی 100 سال گذشته و دوره‌های مختلف تاریخی با درونمایه‌های جنگ، افسردگی، فاشیسم، صنعتی‌شدن و بسیاری موضوعات دیگر کنکاش می‌کند.

«پائولو باراتا»، رئیس نمایشگاه دوسالانه ونی1411974521172_17.jpgز گفت: با کمک رم کولهاس، ساختمانی استثنایی و با محوریت تحقیق خلق کرده‌ایم. در اینجا با شجاعت و جاه‌طلبی قابل‌توجهی، کولهاس تاریخ مدرنیته را در 100 سال گذشته بازبینی می‌کند و دیدگاهی جدید درباره عناصری ارائه می‌دهد که باید در رابطه‌ بازسازی‌شده بین ما، تمدن و معماری به آن‌ها مراجعه کنیم.

این نمایشگاه در محیطی به مساحت 10 هزار متر مربع و در سه بخش اصلی «جیاردینی»، «کوشک مرکزی» و «آرسنال» برگزار می‌شود. این نمایشگاه بازدیدکنندگان را به سفری معماری در فضا و زمان می‌برد و وضعیت کنونی معماری و پتانسیل معماری آینده را بررسی می‌کند.

در قسمت جیاردینی، 65 کشور از طریق زبان مشترک معماری و گنجینه مدرنیته گرد هم آمده‌اند و این نمایشگاه نشان می‌دهد چگونه چشم‌اندازها و محیط‌های سیاسی در طول صد سال گذشته تکامل یافتند و این که معماری چگونه برای اثرگذاری یا حتی کنترل جامعه به کار رفته است.

اثر «موندیتالیا» به بنیان‌های کشور ایتالیا می‌نگرد که از لحاظ تاریخی دستخوش تغییرات و هرج‌و‌مرج‌های سیاسی بوده است. این بخش در قسمت آرسنال واقع شده و تصویری پیچیده و منحصر‌به‌فرد از ایتالیا ارائه می‌دهد و همچنین کلیپ‌هایی از 82 فیلم ایتالیایی و قسمت‌هایی از 41 پروژه معماری را به نمایش می‌گذارد.

«عناصر معماری» که در کوشک مرکزی واقع شده، به بلوک‌های سازنده بنیادی به کاررفته توسط معماران نگاه می‌کند: کف ساختمان، دیوار، در، پنجره، سقف، سالن، سرویس بهداشتی، راه‌پله، کاشی و مابقی عناصر.

نمایشگاه معماری ونیز با همکاری فارغ‌التحصیلان دانشکده طراحی هاروارد برگزار شده و مجموعه‌ای از پرتره‌ها را به نمایش می‌گذارد که این پرتره‌ها عناصری از زمان باستان، گذشته، حال و امکانات آینده را ارائه می‌دهند.

نمایشگاه دوسالانه ونیز تا 23 نوامبر (دوم آذر) برای عموم باز است و بهای بلیط آن برای هر شخص از 30 دلار شروع می‌شود.

 

 

 

 

موندیتالیا

 

 

 

غرفه ایتالیا در نمایشگاه ونیز

 

 

غرفه اتریش

 

 

بخش «عناصر معماری» چهاردهمین نمایشگاه ونیز

 

موندیتالیا: ستون‌های سنگی ایتالیا

 

جیاردینی

 

غرفه کره در چهاردهمین نمایشگاه ونیز

 

غرفه روسیه در چهاردهمین نمایشگاه ونیز

 

غرفه ژاپن: مجموعه‌ای از پروژه‌های معماری دهه 1970

 

غرفه جمهوری چک: «رویای جمعی»

 

غرفه ایتالیا در نمایشگاه معماری ونیز

 

غرفه آرسنال در نمایشگاه معماری ونیز

 

 

نظر شما