شناسهٔ خبر: 22718 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«محمد معتمدی» بجای علیرضا قربانی در شیپور صلح می‌خواند

علیرضا قربانی که پیش از این اعلام شده بود به عنوان خواننده در کنسرت «شیپور صلح» حضور پیدا خواهد کرد، جای خود را به محمد معتمدی دیگر خواننده موسیقی سنتی داده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازفارس؛ برگزاری کنسرت «شیپور صلح» که قرار بود شهریور امسال به روی صحنه برود، به تاخیر افتاد و این کنسرت در روز 26 مهر در مرکز همایش‌های برج میلاد اجرا خواهد شد.

در این کنسرت که علی قمصری آهنگساز آن است بردیا کیارس ار کستر مجلسی 84 نفره را رهبری ‌می‌کند همچنین میلاد عمرانلو رهبری گروه آوازی را برعهده خواهد داشت.

علیرضا قربانی که پیش از این اعلام شده بود که به عنوان خواننده در کنسرت شیپور صلح حضور پیدا خواهد کرد، جای خود را به محمد معتمدی دیگر خواننده موسیقی سنتی داده است.

هدف از اجرای این کنسرت که با پیام صلح جهانی و با حمایت یونسکو برگزار می‌شود این گونه عنوان شده است: بدون شک، هنر بی‌طرفانه‌ترین، لطیف‌ترین و تاثیرگذارترین وسیله برای دعوت جهانیان به صلح است. در شرایطی که طنین صدای شیپور جنگ در همه جای جهان به ویژه خاور میانه به گوش می‌رسد اجرای کنسرت «شیپور صلح» با رسالت انتقال پیام صلح  و مهربانی ملی می‌تواند از چند بعد موثر باشد:

1- خالی از لطف نیست که کشورمان بعد از سال‌ها با اجرای یک رویداد هنری باشکوه متناسب با جغرافیایش، با ارکستر بزرگ، رسانه‌های خارجی و نگاه کنجکاوانه جهان را به مهربانی، شکوه و توانمندی توامان، معطوف کند.

2- در غیاب ارکسترهای «سمفونیک»، «ملی»و «فیلارمونیک» فعالیت ارکستر 90 نفری «مجلسی» در یک سلسله اجراهای ادامه دار  می‌تواند روح تازه‌ای در به کارگیری نوازنده‌های شایسته و تحرک در چرخه تحصیل و کار بلد و همچنین مردم را به تلاش مسئولین در احیای ارکسترهای بزرگ دلخوش کند.

3-    انعکاس رویداد هنری شایسته در جهان می‌تواند خشکی تمرکز بر ویترین سیاسی و ورزشی کشورمان را تلطیف کند و جهان را با بعدی دیگر از ایران آشنا کند.

نظر شما