شناسهٔ خبر: 22735 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیتشرین جلسات هیات نظارت بر مطبوعات در یک سال گذشته انجام شد

در یکسال گذشته بیشترین جلسات هیات نظارت بر مطبوعات تشکیل شده و تذکرات لازم به رسانه‌ها داده شده/ جنتی تنها وزیری است که در تاریخ انقلاب اسلامی در تمام جلسات هیات نظارت بر مطبوعات شرکت کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)  در دیدار حجت‌الاسلام سعیدی؛ تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم؛ اظهار داشت: فضای رسانه‌ای به جهت تنوع و مسئولیت دربرابر نظام و مردم، شامل تنوع در دیدگاه‌هاست که باید از این تنوع دیدگاه‌ها در چارچوب نظام و اصل آزادی مسئولانه استقبال کرد.

وی افزود: تفاوت رویکرد نظام اسلامی با نظام موردنظر غرب درخصوص رسانه‌ها این است که نسبت به عاقبت مردم خود را مسئول می‌دانند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه تبلیغ می‌شود که فضای رسانه‌ای کشور به حال خود رها بوده و دولت نظارت خاصی روی آنها ندارد اما واقعا اینگونه نیست و نظارت کافی ازسوی هیات نظارت بر مطبوعات صورت می‌گیرد و شهر قم نیز علمایی چون حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی و قمی حضور دارند؛ همچنین آقای جنتی به عنوان وزیر ارشاد که عضو هیات نظارت بر مطبوعات است تنها وزیری است که در تاریخ انقلاب اسلامی در تمام جلسات هیات نظارت بر مطبوعات شرکت کرده است.

انتظامی با بیان اینکه هیات نظارت بر مطبوعات توجه دارد تا مطبوعات و رسانه‌ها از حدود 12 گانه قانون مطبوعات خارج نشوند؛ گفت: مطابق اصل 124 قانون رسانه‌ها به غیر از حدود 12 گانه در بقیه موارد آزادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که به‌صورت تخصصی کار کرده و به موضوعاتی از قبیل قرآن، احکام، شعائر اسلامی، فرهنگ شهادت و ایثار، دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بجای زندگی غربی و... بپردازند؛ سه برابر دیگر رسانه‌ها مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی در فضای عمومی و رسانه‌ای جامعه گفت: پیشنهاد تشکیل شورای پاسداشت زبان فارسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده و امیدواریم با تشکیل این شورا دستگاه‌های مربوطه زیرنظر رئیس‌جمهور به پاسداشت زبان فارسی توجه بیشتری داشته باشد.

وی درخصوص عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات در دولت یازدهم نیز گفت: خود بنده بیش از ده سال است که عضو هیات نظارت بر مطبوعات هستم اما در یکسال گذشته بیشترین جلسات توسط این هیات تشکیل شده و تذکرات لازم به رسانه‌های موردنظر داده شده؛ در عین حال معتقدیم حقوق رسانه‌ها نیز باید لحاظ شود و آنها در انعکاس مطالب در چارچوب قوانین آزاد باشند.

وی از افزایش سی درصدی تذکرات هیات نظارت بر مطبوعات به رسانه‌ها نسبت به گذشته خبر داد و گفت: اگرچه هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند به رسانه‌ها امر و نهی کند اما مصوبات شورای عالی امنیت ملی را بلافاصله به رسانه‌ها ابلاغ می‌کنیم تا در موضوعاتی مانند گروهک تروریستی داعش، قومیت‌ها و مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای از حدود خارج نشود.

حجت الاسلام سعیدی نیز با تقدیر از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه اظهار داشت: جناب آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طلبه‌های قدیمی بود که در مدرسه حقانی درس می‌خواند و پدرشان نیز از اساتید ایشان بود.

وی افزود: ایشان شخصیتی مبارز و فرهنگی است و دغدغه‌های ارزشمندی دارد.

امام جمعه قم اضافه کرد: آقای ایزدپناه(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم) نیز از نیروهای ارزشی بوده و امیدواریم با مجموعه نیروهای ارزشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی از دین مرزبانی کنید.

حجت‌الاسلام سعیدی پیشنهاد داد: یک رابط مخصوص مراجع و علما ازسوی وزیر ارشاد در استان قم منصوب شود تا نقطه نظرات مراجع تقلید را به گوش مسئولان این وزارتخانه برساند.

حجت‌الاسلام ایزدپناه(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم) نیز در این دیدار اظهار داشت: با حضور آقای انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فصل جدیدی در مطبوعات و رسانه‌های کشور شروع شد و به گفته بسیاری از بزرگان آرامش را در رسانه‌های کشور شاهد هستیم.

نظر شما