شناسهٔ خبر: 22822 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اثرات تبلیغات، موضوع مستند «نجوای زلال هنر»

کارگر، کارگردان مستند «تاکسی مدرسه» از ساخت مستند جدید خود خبر داد و گفت: این فیلم درباره‌ی اثرات تبلیغات بر جامعه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مسعود کارگر، کارگردان مستند «تاکسی مدرسه» از ساخت مستند جدید خود خبر داد و گفت: این فیلم درباره‌ی اثرات تبلیغات بر جامعه است.

کارگر افزود: این مستند، انتقادی به تبلیغات و تاثیرات ناخود آگاه آن روی جامعه است که می‌تواند باعث تغییر سبک زندگی شود. مواردی که در تبلیغات به نمایش در می‌آید همراه نکاتی است که با کمی تحقیق می‌توان به منفی بودن آن پی برد. در برخی تبلیغات می‌بینیم که یک زندگی مدرن در شهر به نمایش در می‌آید که این خود می‌تواند به عنوان یک الگو غلط در شهرستان‌ها استفاده شود که نتیجه‌ی آن مهاجرت بسیاری افراد به شهرهای بزرگ است.

این مستندساز خاطر نشان کرد: نکته دیگر فشار بسیار زیاد تبلیغات بر مردم است. روزانه حجم بالایی از پیامک‌های تبلیغاتی به موبایل‌ها ارسال می‌شود، در حالی که شاید در یک روز به این قدر کالا نیاز نداشته باشیم . البته شاید بیش ترین تاثیر منفی تبلیغات زیاد، در مصرف گرا شدن مردم باشد. این خود نتیجه‌ی انقلاب صنعتی اروپا و مدرنیته است. این نیاز سازی باعث تجمل گرایی در افراد شده و این تصور را در مردم به وجود می‌آورد که اگر من فلان شی را نداشته باشم، عقب مانده هستم. دیگر اثر منفی تبلیغات ایجاد طمع در افراد است.

کارگر درباره‌ی روند ساخت این مستند گفت: کار تحقیق و پژوهش این کار را به همراه تعدادی از دوستان انجام می‌دهم که البته کار بسیار گسترده‌ای است. برای تحقیق این اثر از چند استاد دانشگاه کمک گرفتیم. این مستند در موسسه نجوای زلال هنر تولید شده است.

نظر شما