شناسهٔ خبر: 22880 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیسیان: باید به مجوزهای وزارت ارشاد تمکین کرد

علیرضا رئیسیان گفت: قانون صراحتا دادن مجوز برای هرگونه اجرای هنری از جمله موسیقی، تئاتر‌، فیلم و کتاب را به وزارت ارشاد سپرده است بنابراین همه به مجوزهای وزارت ارشاد باید تمکین کنند.

131-21.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این کارگردان سینمای ایران درباره بروز برخی حواشی برای نمایش برخی فیلم‌های مجوزدار و سابقه این مباحث با بیان این مطلب گفت: وقتی وظیفه قانونی پروانه نمایش به وزارت ارشاد سپرده شد و به دلیل اهمیت همین موضوع، حُکم افراد حاضر در جلسات شورای پروانه نمایش که اصولا افراد معتبری هم هستند را وزیر ارشاد می‌دهد بنابراین همه باید به مجوزهای صادر شده احترام بگذارند.

کارگردان «پرونده هاوانا» خاطرنشان کرد: اساسا قصه‌ی فشارهای بیرون از قانون بر مجوزهای رسمی ارشاد سال‌ها است که وجود دارد. اما این روند در هر مقطعی به مقاومت و عقب نشینی مدیران دولتی بستگی داشته که تا چه حد بهانه را از دست این گروه‌ها بگیرند اما هیچ وقت در شکل‌های رسمی به این شدت نبوده است.

رئیسیان ادامه داد: به یاد ندارم کمیسیون فرهنگی مجلس، وظیفه قانون گذاری‌اش را تعطیل کند و بر نظارت متمرکز شود، در حالی که مجلس خودش قانون وضع کرده که وزارت ارشاد مرجع تصمیم‌گیری و مجوز فیلم‌هاست و حال خودش به قانون خودش بی‌توجهه است.

او با تاکید بر اینکه مجلس نباید وارد مسائل جناحی شود، ادامه داد: فیلمی که پروانه نمایش دارد،‌ مجلس باید مدافع فرایند قانونی‌اش باشد و از پروانه نمایشی که وزارت ارشاد به آن فیلم داده حمایت کند.

این کارگردان در بخش دیگری از سخنانش گفت: جریانات صنفی نیز باید از این ماجرا و قانونی بودن پروانه‌های نمایش دفاع کند اما متاسفانه در ماجرای حوزه هنری دیدیم که افراد اصلی خانه سینما آن طرف قرار گرفته‌اند و جریان معترض را تقویت کردند، حال در مقطع فعلی می‌توانند خودشان را اصلاح کنند.

رئیسیان با بیان اینکه بحث‌ام بحث فیلم خاصی نیست‌ در عین حال گفت:این روند در طولانی مدت و در طول زمان برای سینما خسارت دارد. اینکه یک گروه از جنبه هنری فیلمی را بسازند و موارد اصلاحی‌اش را انجام دهند و بعد دچار مشکل شوند، شرایط خوبی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته وزیر ارشاد نیز چند ماه قبل در سخنان صریح گفتند که پای پروانه‌هایشان می‌ایستند. الان وقت آن است که اگر مشکلی وجود دارد با حمایت اهالی سینما و مدیران پای پروانه نمایش قانونی فیلم‌ها ایستادگی شود.

نظر شما