شناسهٔ خبر: 23016 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گفتگوی پائولو کوئیلو با خبرگزاری فارس

پائولو کوئیلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره اینکه معمولا چقدر در روز مطالعه می‌کنید و یا چقدر به مطالعه روی می آورید، اظهار داشت: روزی دو ساعت کتاب می خوانم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛  یکی از مهمترین نشست های امروز نمایشگاه فرانکفورت حضور پائولو کوئیلو نویسنده مشهور برزیلی بود.

پائولو کوئیلو درباره اینکه معمولا چقدر در روز مطالعه می‌کنید و یا چقدر به مطالعه روی می آورید، اظهار داشت: روزی دو ساعت کتاب می خوانم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری گفت: در حال حاضر گوشه نشینی پیشه کرده‌ام و زیاد به مسافرت نمی‌روم.

در این مراسم همچنین برخی از حاضران کتاب‌هایی از وی را به همراه داشتند که کوئیلو آن را به نشانه یادگاری امضا کرد و  علاقه‌مندان عکس هایی با او گرفتند.

پائولو کوئیلو در نشست بررسی آینده مطالعه که با حضور یورگن بوس رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که در حاشیه نمایشگاه برگزار شد با بیان اینکه امروز به سرعت به سوی دنیای دیجیتال گام برمیداریم گفت: نباید از دنیای دیجیتال بترسیم بلکه باید از این ظرفیت برای بهبود مطالعه بهره ببریم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته دو دلیل وجود دارد که مردم کتاب می خوانند اول اینکه سرگرم شوند و دومی برای کسب علم و دانش و امروز جنگ میان سرگرمی و دانش را شاهد هستیم.

کوئیلو با اشاره به اینکه قبل از ورود به نویسندگی در عرصه موسیقی و فروش آن فعال بوده است گفت: بر اساس تجربه شخصی‌ام میدانم که می‌توانیم و این امکان فراهم است، اما در این میان فروشندگان به سود روی آورده و آثار دیجیتال را با قیمت گران عرضه می کنند از این رو مردم کمتر آثار دیجیتال را می‌خرند و به سوی دانلود غیر مجاز می روند.

به گفته این نویسنده، من نویسندگی را برای کسب درآمد آغاز نکردم بلکه می‌خاستم صدای خود را به گوش مردم برسانم اما وقتی آثارم با استقبال مواجه شد از اینکه صدایم شنیده شده خوشحال شدم.

بر اساس این گزارش این دیدار حاشیه هایی هم داشت از جمله اینکه کوئیلو در میان نشست به احترام حضاری که در کنار سالن قرار داشتند از جا بلند شد، رو به آن کرد و پوزش خواست.

به گزارش فارس، از ابتدای ساعت اعلام شده جمعیت کثیری در مقابل درب سالن ایستاده در انتظار این نویسنده بودند چرا که بلیط حضور در این مراسم پیش فروش شده بود و تنها خبرنگاران امکان حضوری داشتند. ضمن این که در جلوی سالن پوسترهای در در معرفی این نویسنده گذاشته شده بود.

نظر شما