شناسهٔ خبر: 23054 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاهی از تصاویر خاطره‌انگیز «خونه مادربزرگه»

خانه هنرمندان ایران این روزها میزبان مجموعه عکس‌های حمید جبلی از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «خونه مادربزرگه» و مجموعه پوسترهایی از تئاتر عروسکی در ایران است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ نمایشگاه عکس‌های حمید جبلی، روز گذشته (17 مهر) در تالار میرمیران خانه هنرمندان ایران با حضور این هنرمند افتتاح شد.

حمید جبلی درباره این تصاویر گفت: این عکس‌ها مجموعه تصاویری از برنامه تلویزیونی کودک «خونه مادربزرگه» است که 27 سال پیش ضبط شده است. این تصاویر به صورت نگاتیو گرفته شده‌اند و این نمایشگاه در برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی قرار دارد.

او افزود: درباره گزینش عکس‌ها هم باید بگویم که من و ابراهیم حسینی، دبیر اجرایی این دو نمایشگاه، این گزینش را انجام دادیم و تصمیم داشتیم که عوامل پشت صحنه هم در عکس‌ها دیده شوند.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره انتقال این نمایشگاه از کاخ گلستان به خانه هنرمندان ایران گفت: این تصاویر در کاخ گلستان دیده نمی‌شدند بنابراین تصمیم گرفته شد که برای افزایش بازدیدکنندگان این آثار به خانه هنرمندان ایران منتقل شوند.

جبلی درباره نمایشگاه پوستر و تصویرسازی که در یکی دیگر از تالارهای خانه هنرمندان ایران در کنار این نمایش1412869426865_hamidreza dastjerdi -15.JPGگاه عکس افتتاح شده است گفت: ابراهیم حسینی آرشیو ارزشمند خود را در اختیار این جشنواره تئاتر عروسکی قرار داد و به پیشنهاد مرضیه برومند قرار شد که این تصاویر و مجموعه عکس‌های من به نمایش دربیاید.

ابراهیم حسینی، دبیر اجرایی نمایشگاه عکس حمید جبلی و نمایشگاه پوستر آثار تئاتر عروسکی هم از حاضرین این مراسم افتتاحیه بود که درباره این نمایشگاه اظهار کرد: همزمان با افتتاح جشنواره تئاتر عروسکی نمایشگاه مجموعه آثار حمید جبلی در سالن اصلی تئاتر شهر تهران و نمایشگاه پوسترهای تئاتر عروسکی در کاخ گلستان افتتاح شد ولی به پیشنهاد مرضیه برومند این آثار برای بازدید بیشتر به خانه هنرمندان ایران منتقل شدند.

او درباره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: فکر می‌کنم برگزاری این جشنواره اتفاق خوبی است. من برای این نمایشگاه تلاش کردم که همه عکس‌ها را از نمایش‌های عروسکی جمع کرده و در این نمایشگاه برای بازدید مردم قرار دهیم.

او درباره این دو نمایشگاه توضیح داد: از همان ابتدا مرضیه برومند چند گزینه برای نمایش دادن این آثار در نظر داشت و یکی از این گزینه‌ها خانه هنرمندان ایران بود ولی در نهایت کاخ گلستان برای نمایش آثار انتخاب شد و در آنجا نیز به دلیل پراکنده بودن آثار تصمیم بر این شد که هر دو نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران برگزار شوند.

این دو نمایشگاه از 17 تا 24 مهر هر روز از ساعت 13 تا 20 در نگارخانه‌های زمستان و میرمیران خانه هنرمندان برقرار است.

 

نمایشگاه عکس «به یاد گذشته»

 

نمایشگاه عکس «به یاد گذشته»

 

نظر شما