شناسهٔ خبر: 23064 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم موفقیت واگذاری خدمات خوابگاهی به بخش خصوصی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طرح برون سپاری خوابگاه ها به بخش خصوصی به دلیل اینکه ملزومات و تمهیدات جانبی این قانون اتخاذ نشده بود طی چهار سال گذشته موفق عمل نکرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر مطیعی در خصوص برون سپاری و واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی و اینکه هنوز برخی از دانشگاه ها در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده اند گفت : در برنامه پنجم توسعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها را مکلف به برون‌سپاری خدمات رفاهی و خوابگاهی کرده است اما متاسفانه ملزومات و تمهیدات جانبی این قانون اتخاذ نشده بود و به همین دلیل طی چهار سال گذشته این فرایند موفق عمل نکرد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: با توجه به سطح رضایت مندی دانشجویان، خوابگاه داران خصوصی، و مباحث فرهنگی این خوابگاه ها می طلبد که این مدل و پکیج به صورت جامع تر در برنامه ششم توسعه بازنگری شود.

وی ادامه داد: با شرایط سال گذشته بخش خصوصی نشان داد این آمادگی را ندارد، خوابگاه‌های خودگردان ، یک سری ساختمان با کاربری غیر خوابگاهی هستند که توسط فرد و یا دانشگاه اجاره شده اند.

مطیعی افزود: البته منظور از برون سپاری فقط تاسیس خوابگاه نیست بلکه باید امکانات ورزشی، فرهنگی، اینترنت، سالن مطالعه، فضای ورزشی و غیره هم تامین شود. فکر می‌کنم باید دنبال مجتمع های خوابگاهی باشیم که ضمن اینکه اقامتگاه دانشجویان هستند امکانات لازم را نیز برای آنها تامین می کنند.

وی ادامه داد: البته اگر چنین فضایی توسط بخش خصوصی ایجاد شود، هزینه اجاره بهای خوابگاهها نیز افزایش می باید ممکن است برخی خانوا‌رها از عهده تامین هزینه خوابگاهها بر نیایند. بنابراین برون سپاری خوابگاه ها نیازمند یک بازنگری است که تمام جوانب در آن لحاظ شود باید جنبه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، به صورت جامع دیده شود تا تبدیل به یک قانون و سیاست گذاری شود.

مطیعی تاکید کرد: هم‌اکنون از ۲۲۷ هزار نفر دانشجوی واجد شرایط سکونت در خوابگاه بین ۲۲ تا ۲۳ هزار نفر معادل ۱۰ درصد دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند.

نظر شما