شناسهٔ خبر: 23081 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همکاری خانه سینما با وزارت بهداشت

سخنگو و رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: قرار است در وزارت بهداشت مؤسسه‌ای فرهنگی به ثبت برسد تا عهده‌دار تولید محصولات فرهنگی از جمله آثار سینمایی باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فرهاد توحیدی با اشاره به دیدار اخیری که اهالی خانه سینما با وزیر بهداشت در تالار سیف‌الله داد این تشکل صنفی، داشتند بیان کرد: در این جلسه تفاهماتی صورت گرفت که با همکاری وزارت بهداشت و خانه سینما پیگیری خواهد شد.

او گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک شورای فرهنگی تشکیل شده که در جلسات آن تصویب یک مؤسسه فرهنگی برای انجام فعالیت‌های اختصاصی در حوزه فرهنگ و سینما اتفاق افتاده است. به این ترتیب این مؤسسه پس از به ثبت رسیدن، عهده‌دار تولیدات محصولاتی خواهد بود که در اولویت فعالیت‌های این وزارتخانه و نیز هماهنگ با اهداف کلان وزارت فرهنگ هستند.

1412188012426_Amir Kholoosi-23.JPG

به گفته وی؛ این محصولات در حوزه آثار سینمایی، مستند، کوتاه یا انیمیشن خواهد بود.

توحیدی با بیان اینکه در این جلسه قرار بر این شد تا چند مرکز از سوی وزارت بهداشت معرفی شوند تا اعضای خانه سینما در صورت تمایل برای کنترل کیفیت سلامتی خود به صورت رایگان به آنجا مراجعه کنند، افزود: همچنین قرار بر این است که این وزارتخانه یک مرکز درمانی مجهز را برای درمان سینماگران مشخص کند تا اقدامات درمانی آن‌ها به طور مشخص و ویژه در آن مرکز دنبال شود.

نظر شما