شناسهٔ خبر: 23094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه آثار شفیعی کدکنی برگزار می‌شود

نمایشگاه موضوعی کتاب از آثار محمدرضا شفیعی کدکنی در سالروز تولد این محقق و نویسنده ادبیات معاصر در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپا می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا شفیعی کدکنی در نوزدهم مهر ماه سال 1318 در کدکن از توابع تربت حیدریه در خراسان به دنیا آمد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی و مدرک دکتری را نیز در همین رشته از دانشگاه تهران گرفت. شفیعی کدکنی از سال 1348 تا امروز به تدریس در دانشگاه تهران اشتغال دارد.

شفیعی کدکنی سرودن شعر را از جوانی به شیوه قدمایی آغاز کرد و پس از چندی به سبک نو رو آورد. وی را باید در زمره شاعران اجتماعی دانست.

تصحیحاتی که  او تا به حال انجام داده، تصحیح انتقادی متن است؛ اسرارالتوحید، مصیبت‌نامه، الاهی‌نامه، منطق‌الطیر، اسرارنامه، مقامات و حالات ابوسعید از بهترین نمونه‌های تصحیح انتقادی متن در ادبیات فارسی هستند.

کتابخانه‌ عمومی حسینیه‌ ارشاد فردا شنبه 19 مهر، به پاسداشت روز تولد این شاعر و ادیب، نمایشگاهی موضوعی از آثار وی با 20 عنوان کتاب و منابع دیگر برپا می‌کند که بازدید از آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

این نمایشگاه در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد واقع در خیابان دکتر شریعتی برپا خواهد شد.

نظر شما