شناسهٔ خبر: 23145 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه امیرکبیر سبز می‌شود

ایجاد انعطاف بیشتر در شیوه نامه ارتقا اعضای هیات علمی، تدوین شاخص‌های بهره وری برای ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها در قبل و بعد از تفویض اختیارات، ایجاد زیر ساخت‌هایی برای ارتقا دوره‌‌های بین الملل و ارتباط سیستماتیک میان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها از مهمترین پیشنهادات ارائه شده در گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ، هشتمین گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در قالب ۴ کمیسیون ارتقا، جذب و تبدیل وضعیت، ساختار و تشکیلات، بازمهندسی معاونت پژوهشی و همکاری‌های بین المللی برگزار شد.

در این کمیسیون که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و در زمینه‌های مرتبط راهکارهایی را برای بهبود عملکرد ارائه شد.

مهمترین پیشنهادات در کمیسیون جذب، ارتقا و تبدیل وضعیت شامل جذب هیات علمی جدید و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی جذب شده، ایجاد انعطاف بیشتر در شیوه نامه ارتقا، تسریع در فرآیند ارتقا اعضای هیات علمی و ملاک قرار دادن آیین نامه وزارت علوم برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی بوده است.

در کمیسیون ساختار، تشکیلات و تفویض اختیارات نیز اعضای آن پیشنهاد ایجاد دانشگاه سبز را ارائه کردند که برای این منظور لازم است تا نسبت به تاسیس پردیس دیگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شمال تهران اقدام شود.

ساماندهی دانشگاه، انجام تست دوره ای سلامت، توسعه واحدهای رفاهی در مشهد، روشن بودن فرآیندها قبل از تفویض اختیارات، تدوین شاخص های بهره وری و ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها در قبل و بعد از واگذاری اختیارات بر اساس این شاخص‌ها و اجرای پایلوت تفویض اختیارات در یکی از دانشکده‌ها از دیگر پیشنهادات ارائه شده در این کمیسیون بوده است.

همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در کمیسیون همکاری‌های بین الملل بر ارتقا کیفیت آموزش در پردیس‌های بین الملل تاکید کردند و در خصوص موضوعاتی چون ایجاد زیر ساخت‌هایی برای ارتقا دوره های بین الملل، ایجاد زیر ساختهایی برای تامین اعضای هیات علمی برای پردیس‌های بین الملل و همچنین ایجاد زمینه‌ای برای جذب دانشجو از کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

تعیین مجریان خاص برای پروژه های مهم، تربیت مدیرانی برای مدیریت سیستم های پژوهشی و فناوری، ساماندهی پژوهشکده‌ها، ایجاد ارتباط سیستماتیک میان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، تدوین برنامه منسجم و تایید شده برای حوزه پژوهش و فناوری و حفظ شان و منزلت اساتید و محققان از جمله موضوعات مطرح در کمیسیون باز مهندسی معاونت پژوهشی بوده است.

نظر شما