شناسهٔ خبر: 23159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در یک نشست ارزیابی می‌شود

نشست ارزیابی عملکرد حضور ایران در شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانفکورت، با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛   با اتمام شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانفکورت، نشست ارزیابی عملکرد حضور ایران در این نمایشگاه یکشنبه هفته آینده با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل شرکت نایشگاه‌های بین المللی و مسئول غرفه ایران در فرانکفورت، محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران و جمعی از ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه، برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش قرار است تشریح جزئیات حضور ایران در این رویداد بین المللی، ارائه دستاوردهای حوزه نشر کشور از شرکت در این نمیایشگاه، بررسی وضعیت نشر ایران در تعاملات جهانی و راهکارهای جهانی شدن نشر کشور محورهای اصلی این نشست با خبرنگاران و اهالی رسانه باشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین نمایشگاه حرفه‌ای کتاب و رسانه در جهان، هر سال در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی فرصتی برای آشنایی با تازه‌های نشر، دسترسی به اخبار جدید، کسب تجربه، توسعه و کشف نوآوری‌ها، برنامه‌ریزی، گفتگو، آموختن درباره فناوری‌ها، آشنایی با ایده‌های نو، برقراری ارتباط با مشتریان جدید و یافتن الگوها و شیوه‌های جدید کاری در حوزه نشر و رسانه قلمداد می‌شود.

این نمایشگاه هر ساله به طور میانگین با حضور بیش از 100 کشور و 7300 شرکت‌کننده، میزبان حدود 280 هزار بازدیدکننده خواهد بود. در این نمایشگاه بیش از 3400 همایش و رویداد مختلف برپا می‌شود و حدود 9 هزار روزنامه‌نگار به پوشش خبرهای آن می‌پردازند. دوره شصت و ششم نمایشگاه مذکور هم رسماً با برگزاری آئین افتتاحیه در روز 7 اکتبر (15 مهر) آغاز به کار کرده و تا 12 اکتبر (20 مهر) دایر بود.

نظر شما