شناسهٔ خبر: 23176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تکلیف پروژه سینمایی امام موسی صدر مشخص می‌شود

منوچهر محمدی از روشن شدن تکلیف ساخت پروژه سینمایی امام موسی صدر تا 10 روز دیگر خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که فیلمنامه پروژه سینمایی امام موسی صدر برای تایید نهایی به سازمان سینمایی ارائه شده است، گفت: هرچند مدتی پیش فیلمنامه این پروژه سینمایی را به سازمان سینمایی ارائه کردم، اما همچنان خبری از تصمیم نهایی این سازمان نسبت به فیلمنامه اعلام نشده است و هیچ اطلاعی از نقطه نظرات آنها در این زمینه ندارم.

وی بیان کرد: فکر می کنم حداقل تا 10 روز دیگر خبر نهایی برای ساخت این پروژه اعلام می شود و ما برنامه های خود را با آغاز پیش‌تولید اجرایی می کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط محمدرضا گوهری نوشته شده است، گفت: این فیلمنامه به زندگی امام موسی صدر و تمام اتفاقاتی که در زندگی وی رخ داده است، می پردازد.

منوچهر محمدی پیش از این در نشستی اعلام کرده بود: من سال‌ها است می‌خواهم درباره امام موسی صدر فیلمی بسازم، اما شرایط تولید این پروژه از سال ۸۵ تا به حال محقق نشده است. در یک دوره شرایط فراهم نشده، در یک دوره اصلا با ساخت این فیلم مخالفت شد و در دوره جدید گفته شده دوباره فیلمنامه باید خوانده شود.

همانطور که محمدی در گفتگویش با مهر اشاره کرده است این پروژه از چند سال پیش در دستور کار است و زمانی از سوی این تهیه‌کننده اعلام شده بود که کمال تبریزی کارگردان آن خواهد بود. از همان سال 85 که ایده ساخت نگارش این فیلمنامه مطرح شد دیدارهای متعددی بین دست‌اندرکاران این پروژه و خانواده امام موسی صدر  و همچنین چند سفر نیز به لبنان انجام گرفت.

محمدی در سال‌های دور اعلام کرده بود این فیلم به زبان عربی ساخته می‌شود ولی همه عوامل آن ایرانی خواهند بود. وی درباره انتخاب بازیگر نقش امام موسی صدر نیز اعلام کرده بود که این انتخاب ساده نخواهد بود و باید فردی باشد که به زبان فارسی و عربی مسلط باشد.

به گفته وی، از آنجا که داستان کامل در 40 سال پیش می‌گذرد در نتیجه ایجاد آن حال و هوا در فیلم نیز کار ساده ای نیست.

محمدی اخیرا در گفتگویی اعلام کرده است که با سرنگونی قذافی در لیبی می‌توان با سهولت بیشتری بخش هایی از فیلم را در لیبی (محل مفقود شدن امام موسی صدر) جلوی دوربین برد.

نظر شما