شناسهٔ خبر: 23255 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد دانشگاه‌های عمومی - خصوصی

وزیربهداشت در خصوص لزوم تشکیل دانشگاه های عمومی – خصوصی گفت: تشکیل این دانشگاه ها اقدام خوبی برای جذب دانشجویان در رشته های بین رشته ای میان دو وزارتخانه است. ضمن این که بخش خصوصی نیز از تشکیل دانشگاه های این چنینی استقبال می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در دومین نشست مشترک با سرپرست و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به این که این دو وزارتخانه مشکلات مشترکی دارند که در صورت هماهنگ عمل کردن، بخشی از آنها قابل اصلاح است، گفت: تعداد زیادی از ماموریت های ۲ وزارتین مشترک است که باید با همگامی بیشتر به این ماموریت ها سامان دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همسو بودن دو وزارتخانه افزود: در حال حاضر سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از تولید ناخالص ملی نیاز به بازنگری جدی دارد.

به گفته وی در حال حاضر با توجه به این که حوزه سلامت ۴۰ درصد از میزان تولید علم را به خود اختصاص داده است، ولی سهم بودجه پژوهش آن بسیار ناچیز است در حالی که مقام معظم رهبری در سیاست های کلی سلامت تاکید کردند که ایران باید از نظر رشد علمی در منطقه اول باشد.

وزیر بهداشت در این باره تاکید کرد: ضروری است دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات حوزه پژوهش را اصلاح کنند در غیر این صورت در این حوزه شاهد عقب ماندگی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش نیز اگرچه اقدامات خوبی در وزارت بهداشت و وزارت علوم صورت گرفته ولی در مورد تفکیک برخی رشته ها و تفکیک برخی از دانشگاه های اصلی از گروه بندی و سهمیه بندی، بین دو وزارتخانه باید کارهای مشترکی انجام شود.

دکتر هاشمی در خصوص لزوم تشکیل دانشگاه های عمومی – خصوصی نیز توضیح داد: تشکیل این دانشگاه ها اقدام خوبی برای جذب دانشجویان در رشته های بین رشته ای میان دو وزارتخانه است. ضمن این که بخش خصوصی نیز از تشکیل دانشگاه های اینچنینی استقبال می کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تفکیک هرچه سریعتر ماموریت ها بین دو وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: دو وزارتخانه می توانند در زمینه تاسیس پارک های علمی فناوری که شهرداری نیز در اختیار گذاشتن زمین های این پارک ها اعلام همکاری کرده، اقدامات مشترک داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین دو وزارت خانه به منظور تفکیک برخی رشته ها، تاکید کرد: همکاری های مشترک بین وزارتین به ارتقاء سطح آموزش عالی و پژوهش در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

نظر شما