شناسهٔ خبر: 23257 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برزیده: گله دارم از تلویزیونی که برخی مسئولانش پول‌های کلان می‌گیرند

عبدالحسن برزیده، کارگردانی که بخش‌های ابتدایی سریال «دولت مخفی» را ساخت اما از نیمه از پروژه جدا شد، به گفته‌ی خودش سریال را پس از تدوین ندیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ او می‌گوید: باز هم تأکید می‌کنم من نه از پروژه «دولت مخفی» قهر کردم و نه خود خواسته پروژه را ترک کردم ولی آن‌ها به حقوق من کارگردان احترام نگذاشتند.

30190.JPG

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: پروژه «دولت مخفی» چهار ماه بلاتکلیف ماند که آن زمان به من اعلام کردند که معلوم نیست بقیه سریال چه زمانی به راه بیفتد، اگر می‌خواهی به سر کار دیگری بروی، برو؛ هر فیلم سازی در سینما و تلویزیون حقوقی دارد که در دو بخش خلاصه می‌شود؛ یک بخش مربوط به بخش مالی می‌شود و دیگری به حقوق ساخت پروژه و امضایی که کارگردان پای کار دارد، مربوط است و در نهایت این کارگردان است که باید پاسخگو باشد و کیفیت کار را تضمین کند؛ در حالی که در «دولت مخفی» هیچ کدام از این اتفاقات برای من کارگردان نیفتاد و به حقوق اولیه‌ام در این پروژه احترام نگذاشتند.

وی سپس خاطرنشان کرد: حتی وقتی زن و شوهر هم با هم قهر می‌کنند، خانم خانه به کار آشپزی‌اش ادامه می دهد و آقا هم برای اداره زندگی و فرندانش سر کار می‌رود. شاید دوستان «دولت مخفی» از ریخت من خوششان نیاید اما کار نباید قربانی می‌شد. سوال من در اینجا این است که تلویزیون چرا مدعی نیست؟ گله دارم از تلویزیونی که برخی مسئولانش پول‌های کلان می‌گیرند ولی به اینجا که می‌رسد هیچ کاره می‌شوند؟! من به عنوان کارگردان اشباع شده‌ام و نیازی ندارم که اسمم را در تیتراژ بیاورند و در مورد دستمزدم هم فعلا قصد ندارم اقدامی انجام بدهم ولی طبیعی این قضیه این بود که بعد از اتمام کار دعوتم می‌کردند تا کار را با هم ببینیم. به نظرم این کارها لجبازی‌های بچگانه است.

 

سریال «دولت مخفی»

برزیده همچنین تأکید کرد: من در «دولت مخفی» تقریبا یک سریال کامل ساختم البته منهای بخش اردوگاهی این سریال که راما قویدل کارگردانی آن را انجام داد و من اصلا از این انتخاب راضی نبودم؛ چراکه ساخت «دولت مخفی» کار سختی بود و لازم بود برای فیلمنامه با من مشورت شود که نشد. دوستان تولید فاز دوم پروژه «دولت مخفی» را کلید زدند در حالی که هنوز به عوامل بدهکار بودند. اصولا در یک کار که دو کارگردان داشته باشد بخشی از کار که به من مربوط می‌شود به طور موازی با بخش‌های دیگر که توسط فرد دیگری کارگردانی شده، خرد می‌شود؛ بنابراین تدوین خیلی مهم است و در تدوین نهایی باید هر دو کارگردان حضور داشته باشند. من به خاطر «دولت مخفی» چندین ماه حوزه هنری را معطل گذاشتم اما آن‌ها به من بی‌احترامی کردند. به نظرم تهیه‌کننده این سریال - حمید آخوندی - دانش کافی در این زمینه ندارد و اصلا حرفه‌ای نیست.

این کارگردان سپس از پخش آنونس «دولت مخفی» انتقاد کرد و گفت: آنونسی که برای پخش در نظر گرفتند و اخیرا در شبکه دو دیدم، به نوعی قصه را لو می‌دهد و اصلا کارشان درست نبود و به نظرم یک اشتباه فاحش بود.

برزیده در پایان در خصوص اینکه اینکه فکر نمی‌کنید با تعویق در بخش دولت مخفی تاریخ مصرف این کار تمام شود؟ تصریح کرد: «دولت مخفی» سریال مناسبتی نیست؛ البته اگر زمانی پخش می‌شد که همزمان با ورود آزادگان به ایران مصادف می شد، خوب بود. «دولت مخفی» تاریخ مملکت را روایت می‌کند و قصه‌اش همیشه تازگی دارد و یکی از حُسن‌هایش این است که تاریخ مصرف ندارد.

نظر شما