شناسهٔ خبر: 23292 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم رونمایی «اشراف سیاه» برگزار می‌شود

«اشراف سیاه» جدیدترین اثر انتشارات هلال پنج شنبه 24 مهر همزمان با نشست موسسه موعود عصر(عج) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این اثر ترجمه کتاب تاویستاک نوشته جان کلمن نویسنده و نظریه پرداز مسائل فرهنگی و سیاسی جهان معاصر است، وی که خود یکی از اعضاء پیشین «MI ۶» سازمان جاسوسی بریتانیا بوده است. از وی پیش از این نیز کتاب کمیته ۳۰۰ در ایران ترجمه و منتشر گردیده است.

کتاب اشراف سیاه با ترجمه عباس کسکنی، در ۳۵ فصل به بررسی نقش «تاویستاک» (انستیتو روابط انسانی تاویستاک) در دستکاری افکار عمومی به عنوان یکی از مراکز شست‌وشوی مغزی سخت و نرم فعال در لندن می پردازد. در واقع، «تاویستاک» بازوی جنگ روانی خاندان سلطنتی «انگلیس» است.

اعضای «تاویستاک» و دیگر مراکز مشابه آن در «آمریکا» و سایر نقاط جهان اعتقاد دارند که مردم باید به تلویزیون معتاد شده و هر روز تحت تأثیر مقدار معیّنی شست‌وشوی مغزی قرار گیرند. به این ترتیب است که آنها مردم را کنترل می‌کنند.

این کتاب، هر خواننده‌ی صاحب‌اندیشه و تأمّلی را وامی‌دارد تا دقیق‌تر از همیشه، به جهان پیرامون خود بنگرد و از کنار هیچیک از پدیده‌ها به سادگی نگذرد. مخاطب درخواهد یافت که چگونه، مجامع مخفی با استفاده از همه‌ی ابزار مدرن رسانه‌ای، سعی در کنترل ذهنی انسان‌ها و در نتیجه، استعمار و استثمار فکری و فرهنگی می‌کنند.

 «انتشارات هلال»، در کنار سایر آثار ویژه‌ی مطالعات فرهنگی خود که تاکنون غالب بر ۳۱ مجلد می‌شود، این اثر را در ۳۴۴ صفحه و با ترجمه عباس کسکنی روز پنج شنبه همزمان با نشست هشتاد و پنجم موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) با موضوع  سیر تحول و عمل ابلیس از هبوط آدم تا مجامع مخفی معاصر رونمایی می کند.

این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ روز پنج شنبه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
 

نظر شما