شناسهٔ خبر: 23370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای 6 گرنت‏ پژوهشی توسط یک دانشگاه

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعطاي گرنت انتشار مقاله در مجلات سرآمد در راستاي تشويق پژوهشگران به افزايش كيفيت مقالات و چاپ مقالات در مجلات معتبر خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر مسعود يونسيان با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبات شوراي پژوهشي دانشگاه دستورالعمل اجرايي اعطاي گرنت‏هاي پژوهشي سال ۹۳-۹۴ تدوين‌شده و از تاريخ اول مهرماه ۹۳ به بعد قابل‌اجراست. هرگونه دستورالعمل در ارتباط با گرنت هاي پژوهشي تا قبل از اين تاريخ لغو شده و اعتبار ندارد.

يونسيان افزود: امسال در راستاي اهداف پژوهشي دانشگاه و بالا بردن محتواي كيفي مقالات و چاپ مقالات در مجلات معتبر پس از چندين جلسه كارشناسي، گرنت جديدي به نام گرنت انتشار مقاله در مجلات سرآمد معرفي كرديم. فهرست اين مجلات با در نظر گرفتن شاخص رتبه‌بندي ۲۰۱۳ SNIP و بر اساس دو درصد اول كل گروه‌هاي Science و دو درصد اول گروه Health science تعيين شد.

وی یادآور شد: همچنين در گرنت شش مقاله نيز تغييرات جزیی به صورت پذيرش ساير انواع مقالات نسبت به سال‌هاي گذشته لحاظ شد.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جامع بودن اين دستورالعمل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش نوع گرنت پژوهشي براي اعضاي هیات علمی و كاركنان دانشگاه در نظر گرفته‌ شده است.

وی اظهار داشت: گرنت "اولين پروپوزال ارسالي" به عضو هيات علمي كه تاكنون هيچ قرارداد طرح پژوهشي در دانشگاه منعقد نكرده تعلق مي‌گيرد. گرنت "اولين مقاله چاپ‌شده در نمايه‌هاي ISI يا Pubmed" مختص اعضاي هيات‌ علمي و كاركنان رسمي و پيماني دانشگاه است. مقاله موردنظر اولين مقاله شخص به عنوان نويسنده اول يا مسئول است.

یونسیان اضافه کرد: گرنت "طرح مرور نظام‏‌مند" به عضو هيات‌ علمي كه حداقل يك طرح تحقيقاتي خاتمه يافته با انتشار نتايج در يكي از نمايه‌هاي ISI يا Medline داشته‌اند و قصد انجام يك طرح مرور نظام‏‌مند دارند تعلق مي‌گيرد. گرنت "شش مقاله در يك سال" به عضو هيات‌ علمي و كاركنان رسمي و پيماني دانشگاه كه حداقل شش مقاله در يك سال دارد تعلق مي‌گيرد.

معاون دانشگاه یادآور شد: گرنت "انتشار مقاله در مجلات سرآمد" به نويسنده اول و مسئول مقالات مروري و اصيل پژوهشي چاپ‌شده در مجلات اعلامي از سوي معاونت پژوهشي دانشگاه تعلق مي‌گيرد. گرنت "بخش پژوهشي جشنواره ابن‌سينا" نیز مختص برگزيدگان بخش پژوهشي جشنواره ابن‌سينا است.

نظر شما