شناسهٔ خبر: 23377 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای تئاتر سهروردی به تاخیر افتاد

شکرخدا گودرزی با اشاره به آغاز اجرای نمایش «بعضی‌ها هیچوقت نمی فهمند» با بازی هنرجویان کارگاه آموزشی بازیگری در شهرستان بابل، از به تعویق افتادن اجرای نمایش «سیمرغ و سهرورد» و مذاکره برای اجرای این اثر نمایشی در اوایل سال 94 خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شکرخدا گودرزی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش در این حوزه گفت: از شنبه 26 مهرماه نمایشنامه «بعضی‌ها هیچوقت نمی‌فهمند» را که نتیجه برگزاری کارگاه آموزش بازیگری با نام کارگاه آزاد «تجربه هنر» در شهرستان بابل است به صحنه می برم.

وی افزود: این نمایش حاصل پنج ماه برگزاری این کارگاه و آموزش هنرجویان علاقمند به بازیگری است که به مدت یک هفته در سالن آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل به صحنه می رود. این نمایشنامه نوشته خودم است که طرح آن را از مجموعه داستان کوتاهی با همین نام اقتباس کرده ام. مجموعه داستان «بعضی ها هیچ وقت نمی فهمند» نوشته کورت توخولسکی پیش از این از سوی نشر افراز منتشر شده است.

گودرزی درباره اجرای نمایش «سیمرغ و سهرورد» که قرار بود پاییز در تالار وحدت به صحنه برود، عنوان کرد: اجرای این اثر نمایشی به تعویق افتاده و در حال حاضر مشغول گفتگو و رایزنی برای اجرای این نمایش در اوایل سال 94 هستیم. خوشبختانه حتی آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نظر مساعدی روی این نمایش دارد و جلسات کارشناسی هم که با آقایان سعیدی پور و جمالی مدیر تالار وحدت و مدیرعامل بنیاد رودکی داشته ام، مثمرثمر بوده است.

بازیگر نمایش «ساقی» در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: طبق صحبت‌های قبلی مبنی برای اجرای این نمایش در پاییز امسال، محمدرضا فروتن برای ایفای نقش سهروردی اعلام آمادگی کرده بود چون از متن نمایشنامه خوشش آمده و علاقمند بود که در این کار ایفای نقش کند، اما حالا که اجرا به سال آینده موکول شده باید باز هم با او صحبت کنم و ببینم که فرصت و آمادگی حضور در نمایش را خواهد داشت یا خیر. با توجه به تغییر زمان اجرا احتمالا در گروه عوامل و بازیگران تغییراتی خواهیم داشت.

شکرخدا گودرزی کارگردانی نمایش‌هایی چون «خواجه نظام الملک»، «بهرام چوبینه»، «حریر سرخ صنوبر» و... را بر عهده داشته است. بازی در نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی جدیدترین فعالیت وی در حوزه تصویر محسوب می شود.

نظر شما