شناسهٔ خبر: 23397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار دانشجویان غیرایرانی بورسیه امسال

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از برگزاری مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشجویان غیرایرانی خبرداد و گفت: این مراسم سه شنبه هفته آینده در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر صمد جاج جباری در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد دانشجویان بورسیه غیر ایرانی که در سال تحصیلی جدید به دانشگاه ها معرفی شده اند را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان جدا از دانشجویان غیر ایرانی هستند که امسال به صورت غیر بورس پذیرش شده اند و نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند.

وی ادامه داد: این دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش شده اند و چون در مهر و بهمن ماه پذیرش می شوند آمار نهایی آنها به تفکیک مقطع بعد از پذیرش بهمن ماه اعلام می شود.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: هدف بیشتر ما توسعه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی غیر بورس است که این دانشجویان توسط دانشگاه ها پذیرش شده و سازمان امور دانشجویان نیز بر فعالیت آنها نظارت دارد .

جاج صمدی افزود: با توجه به این مساله که دانشجویان جدید الورد هستند در نامه ای به روسای دانشگاه ها از آنها خواسته ایم که یک جلسه توجیهی برای این دانشجویان برگزار کنند تا آنها با مسئولان مرتبط با خود و مسائل آموزشی دانشگاه ها آشنا شده و در طول سال با مشکلی مواجه نشوند .

وی ادامه داد: مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود غیر ایرانی سه شنبه هفته آینده در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود اما چون در آستانه ماه محرم قرار داریم این مراسم تحت عنوان جلسه توجیهی ویژه دانشجویان غیرایرانی برگزار می شود.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: تمام دانشجویان غیر ایرانی ورودی جدید ملزم به گذراندن یک دوره زیان فارسی هستند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین نیز یکی از این دانشگاه ها است علاوه بر دانشگاه بین المللی قزوین مرکز آموزش های زیان فارسی مشهد، اصفهان و دهخدا تهران فعال هستند و دانشگاه شهید بهشتی و شیراز نیز درخواست داشتند این دوره را راه اندازی کنند که در دست بررسی است .
 

نظر شما