شناسهٔ خبر: 23549 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان باشگاه رادیویی برگزار شد

معاون صدا گفت: ما در رسانه ملی موظف هستیم برنامه‌های خوب، بی‌عیب و نقص و در شأن مخاطب تولید و پخش کنیم و از سوی دیگر حق نداریم در این زمینه کوتاهی یا کم‌فروشی کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ نخستین مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان باشگاه رادیویی  جوان دوشنبه 28 مهرماه با حضورمحمدحسین صوفی معاون صدا، مدیررادیو جوان ومدیران شبکه ها ی صدا وبرنامه سازان درسالن آمفی تئاترمعاونت صدا برگزارشد.

دراین مراسم محمد حسین معاون صدا درسخنانی با اشاره به اهمیت وجود نیروی انسانی کارآمد درسازمان ها بویژه دررسانه ملی گفت : نیروی انسانی درهرسازمان سرمایه اصلی آن سازمان است و تعالی و پویایی هرسازمانی منوط به تعالی، رشد و پویایی نیروی انسانی آن است.

ما نیز در رسانه برای پویایی ،رشد و بهبود کیفیت دررسانه باید به امرآموزش نیروی انسانی توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در رسانه ملی موظف هستیم برنامه‌ای خوب بی عیب و نقص و در شأن مخاطب تولید و پخش کنیم و از سوی دیگر حق نداریم در این زمینه کوتاهی یا کم فروشی کنیم.

صوفی مهم ترین نقش را در فرآیند تولید برنامه مطلوب و با کیفیت داشتن نیروی انسانی کار بلد دانست و گفت: مهم‌ترین نقش را در فرآیند تولید برنامه‌های مطلوب و باکیفیت نیروی انسانی دارد، نقش نیروی انسانی در تولید و پخش نقشی برجسته و ممتاز است و برنامه باکیفیت را نیروی کاربلد و آشنا به اصول برنامه‌سازی، تولید می‌کند در این راستا آموزش  نقش بزرگی در پرورش نیروی انسانی کار بلد دارد.

وی در ادامه افزود: در فرآیند آموزش البته آموزش سنتی و کلاسیک لازم و ضروری است اما  آموزش کارگاهی بهترین نحوه آموزش است، فارغ التحصیلان باشگاه رادیویی جوان شیوه  آموزش سنتی و کلاسیک و هم آموزش کارگاهی می‌آموزند و از طریق تعامل با استاد به برنامه‌سازان قابل قبول تبدیل می‌شوند.

معاون صدا تصریح کرد: با توجه به اینکه استقبال از باشگاه رادیویی جوان و فارغ التحصیلان و خروجی این باشگاه زیاد است،‌شبکه‌های رادیویی به دلیل محدویت امکان جذب همه این افراد را ندارند و با اقدامی که اخیرا در بحث برون سپاری صورت گرفته است، افراد آموزش دیده باشگاه می‌توانند درفرآیند برون سپاری نقش داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مسئولیت پذیری را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های برنامه‌سازان برشمرد و افزود: در کارگاه‌های آموزشی که در باشگاه رادیویی جوان برگزار می‌شود، بایستی نگاه به مسئولیت پذیری تقویت شود. همچنین درکنارآموزش فیزیکی نیروی انسانی به مقوله  آموزش معنوی افراد یعنی به امر پرورش فکر اندیشه واستعداد ها نیز توجه شود.

صوفی افزود: درفرآیند مسئولیت پذیری باید به دو شاخص که شاید مهم‌تر از شاخص‌های دیگر باشد یعنی  به دانش رسانه‌ای و به رفتار حرفه‌ای توجه شود.

بهنام احمد پور مبارکه مدیر رادیو جوان نیز که دیگر سخنران این مراسم بود، در سخنانی گفت: بحث نیروی انسانی و اهمیتش در سازمان‌ها از مباحث بسیار عمده و تأثیرگذار است  و انتخاب، جذب، نگهداری و آموزش نیروی انسانی از دغدغه‌های سازمان‌هایی است که نگاه توسعه‌ای دارند.

وی افزود: موفقیت، تولید باکیفیت، تنوع تولید، خلاقیت، نوآوری و حتی کاهش در هزینه‌ها به دلیل حضور نیروی انسانی توانمند و خردمند است و بی‌شک جذب چنین افرادی نیازمند تجربه برنامه ریزی ومنابع مالی و صبرحوصله است.

مدیر شبکه جوان گفت: در 17 سالی که باشگاه رادیویی جوان راه‌اندازی شده، این باشگاه دوره‌های مختلفی را طی کرده و ثمره‌های متفاوتی داشته و در دوره‌ای نیز تعطیل شده است. از دوره آخر که در سال 88 دوباره بازگشایی شده، نگاه متفاوتی به باشگاه شده و به بحث آموزش به عنوان بحث اصلی توجه ویژه‌ای شده است و علاوه بر توجه به کمیت توجه ویژه‌ای به کیفیت شده است

در این مراسم شهره خوشنویس مدیر باشگاه رایویی جوان نیز گزارشی از فعالیت‌های این باشگاه ارائه کردند.

همچنین در این مراسم از دانش آموختگان برتر فارغ التحصیل باشگاه رادیویی جوان تقدیر شد.

نظر شما