شناسهٔ خبر: 23550 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین گردهمایی نهادها و مؤسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان برگزار می‌شود

معاون امور بین‌الملل «بنیاد سعدی» گفت: در نخستین «گردهمایی نهادها و موسسه‌های فعال در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان» که به صورت یک روزه برگزار خواهد شد موسساتی که در داخل در این حوزه فعالیت می‌کنند را شناسایی می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس سید محمدرضا دربندی معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی از برگزاری نخستین «گردهمایی نهادها و مؤسسه‌های فعال در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان» خبر داد و گفت: همانطور که مطلع هستید هدف از تاسیس بنیاد سعدی ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان موسساتی بود که در خارج از کشور به تدریس زبان فارسی مشغول بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به این هدف بعد از یکسال و نیم که به زیرساخت‌ها پرداختیم تصمیم گرفتیم در «گردهمایی نهادها و موسسه‌های فعال در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان» که به صورت یک روزه برگزار خواهد شد  موسساتی که در داخل در این حوزه فعالیت می‌کنند را شناسایی می‌کنیم و در این گردهمایی با آنها صحبت کنیم و اعلام کنیم که آنها برنامه‌های خود را مانند سابق ادامه دهند. تاسیس بنیاد سعدی به این منظور نیست که آنها کارهای خود را تعطیل کنند. بلکه در نظر داریم تا با شناختن ظرفیت‌های آنها بتوانیم از آنها در برنامه‌های خود استفاده کنیم.

وی افزود: در این گردهمایی یک روزه فرصتی برای معرفی این موسسات به آنها داده می‌شود تا تاریخچه خود را بیان کنند و فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند را شرح دهند و همچنین از برنامه‌های پیش روی خود خبر دهند. تاکنون 20 موسسه را شناسایی کردیم و با آنها مکاتبه داشته‌ایم.

دربندی در ادامه افزود: در حاشیه این گردهمایی نیز نمایشگاهی بر پا خواهیم کرد تا آثار تولیدی این موسسات در آن به معرض نمایش گذاشته شود و هرکدام با آثار یکدیگر آشنا شوند. هفته اول آذر در نظر داریم که این همایش را برگزار کنیم ولی روز دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

وی به برنامه‌های بنیاد سعدی اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که بنیاد برای این موسسات دارد در راستای همان شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد هم‌افزایی در میان این موسسات است، بنیاد ممکن است در بخشی از برنامه‌های خود بخواهد برون‌سپاری کند که از ظرفیت این موسسات استفاده خواهد کرد و یا اینکه بخواهد از توان آنها بهره بگیرد تا کار موازی صورت نگیرد.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی خاطرنشان کرد: بعلاوه اینکه ما با دانشگاه‌های و کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی در ارتباط هستیم و بنیاد سعدی نیز یک فرصت برای این موسسات است تا بتوانند با ما مرتبط شوند.

در بندی در پایان گفت: همچنین نمایشگاهی از محصولات آموزشی و کمک آموزشی همچون کتاب، لوح فشرده و نرم افزار «آموزش زبان فارسی به خارجیان» در حاشیه این گردهمایی برگزار خواهد شد که ناشران و تولیدکنندگان محصولات آموزشی علاقه‌مند می‌توانند برای نمایش آثار خود و دریافت اطلاعات بیشتر با دبیرخانه گردهمایی به شماره 22414356-021 در تماس باشند.

نظر شما