شناسهٔ خبر: 23600 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط شرکت مدیرمسئولان در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام شد

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: مدیران مسئولی امکان شرکت در انتخابات را دارند که نشریه در حال انتشارشان، اعلام وصول شده باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعلاءالدین ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات ضمن اعلام این خبر گفت: مطابق تبصره 3 ماده 31 آئین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات آن گروه از مدیران مسئولی که یک سال قبل از روز برگزاری انتخابات حداقل یک شماره از نشریه خود را‌ منتشر کرده‌ باشند و یا پروانه انتشار نشریه‌شان به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده 16 قانون مطبوعات توسط هیأت ‌نظارت بر مطبوعات ابطال نشده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات در خصوص نحوه احراز و تشخیص انتشار نشریات، یادآور شد: مطابق روالی که مدیران مسئول به خوبی از آن آگاه‌اند هر نشریه پس از انتشار موظف به اعلام وصول از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است. در همین چارچوب و مطابق تبصره 3 ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات چنانچه برخی از نشریات اقدام به انتشار کرده اما هنوز اعلام وصول نکرده‌اند در فرصت باقیمانده تا زمان انتخابات نسبت به اعلام وصول نشریه خود اقدام لازم را انجام دهند.

ظهوریان در پاسخ به این سوال که آیا امکان ارائه نشریه منتشرشده در روز انتخابات و اعلام وصول حضوری وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: مطابق تصمیم کمیته نظارت بر انتخابات پذیرش نشریه در محل رأی گیری فاقد وجاهت قانونی بوده و اعلام وصول صرفاً از طریق روال مرسوم در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات همچنین اعلام کرد: مطابق ماده 46 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند در انتخابات مدیران مسئول شرکت کنند مشروط به اینکه رسانه آنها حداقل شش ماه در محدوده یک سال باقیمانده به روز انتخابات فعالیت مستمر داشته باشد.

ظهوریان ابراز امیدواری کرد با مشارکت فعال مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند باشیم. پانزدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های‌خبری، ششم آبان ماه جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نظر شما