شناسهٔ خبر: 23634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی رشته دکتری کتابداری پزشکی به شیوه مجازی

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی رشته دکتری تخصصی (PhD) کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی به شیوه مجازی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این رشته توسعه آموزش های مجازی است و کلاسها به شیوه مجازی (نیمه حضوری) برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر ریتا مجتهد زاده با اشاره به اینکه این رشته با مشارکت دانشکده پیراپزشکی و مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده است افزود: این رشته علاوه بر حفظ کیفیت آموزشی، امکان تحصیل برای افرادی که امکان حضور تمام وقت در دانشگاه را ندارند فراهم می کند.

 

وی در خصوص رشته دکتری تخصصی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی توضیح داد: از جمله فعالیت های این رشته مطالعه در مورد نیازسنجی و رفتار اطلاع یابی استفاده کنندگان، جمع آوری، سازماندهی و اشاعه منابع اطلاعاتی با بهره گیری از آخرین روشهای علمی و حفاظت و نگهداری انواع منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است.

 

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این رشته به شیوه نیمه حضوری و با استفاده از روش های مختلف تدریس و با تاکید بر مشارکت فعال دانشجویان ارائه می شود اظهار کرد: کلاس های حضوری اول و آخر ترم هرکدام به مدت حدود یک هفته طبق برنامه درسی رشته ارائه و آزمون پایان ترم دروس و آزمون جامع دوره دکترای تخصصی نیز به شیوه حضوری برگزار می شود.

 

مجتهدزاده ادامه داد: واحدهای درسی ارائه شده توسط گروه، در هر ترم به طور متوسط بین ۶ تا ۱۰ واحد است و دانشجویان دوره مجازی باید در هر ترم تحصیلی حداقل ۶ واحد درسی را با نظر و موافقت گروه آموزشی (با اولویت دروس پیش نیاز) از بین دروس ارائه شده اخذ کنند که سقف مدت مجاز تحصیل در این رشته ۸ سال پیش بینی شده است.

 

وی به دیگر مزیت های این رشته اشاره کرد و گفت: ممنوعیتی برای تحصیل همزمان در رشته های مجازی دانشگاه با سایر رشته های حضوری و غیرحضوری ندارد و همچنین با دوره خدمت وظیفه عمومی منافاتی ندارد اما با قبولی در این رشته، فرد از سربازی معاف نمی شود.

 

مجتهدزاده تحصیل همزمان این رشته با اشتغال دانشجو را از دیگر مزایای این رشته دانست و افزود: مسؤولیت حضور در بخش های حضوری پیش بینی شده در برنامه آموزشی و آزمون های پایان ترم در رشته مربوطه بر عهده خود داوطلبان بوده و دانشگاه در این رابطه مسؤولیتی ندارد.

 

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: ثبت نام برای آزمون ورودی دکتری تخصصی (PhD) کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی تا ۱۴ آذرماه ماه جاری است و علاقه مندان می توانند در سایت http://etums.tums.ac.ir اقدام به ثبت نام کنند.

 

مجتهدزاده در پایان خاطر نشان کرد: آزمون ورودی ایت رشته در اوایل دی ماه و آزمون شفاهی در اواخر دی ماه برگزار می شود و شروع تحصیلی پذیرفته شدگان این رشته از بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

نظر شما