شناسهٔ خبر: 23650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دخل و خرج سه گانه «هابیت» اعلام شد

در حالی که اعلام شد سه گانه «هابیت» با صرف بودجه‌ای معادل 745 میلیون دلار ساخته شده گفته شده است انتظار می رود این مجموعه بیش از 3 میلیارد دلار فروش کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محصول جدید کمپانی برادران وارنر به کارگردانی پیتر جکسون با نمایش دو فیلمش تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار در بازار جهانی فروش کره است. این در حالی است که برای ساخت هر سه قسمت این فیلم در نیوزیلند ۷۴۵ میلیون دلار هزینه شده است.

کمپانی برادران وارنر برای ساختن این فیلم‌ها یک شرکت در نیوزیلند راه اندازی کرد و گزارش سالانه این کمپانی که به تازگی منتشر شده و در دسترس مردم قرار گرفته است، نشان دهنده دخل و خرج این فیلم تاکنون است.

برمبنای این گزارش ساخت این فیلم که تا مارس ۲۰۱۴ (اوایل فروردین امسال) ادامه داشت ۷۴۵ میلیون دلار هزینه برده است. این فیلم در قالب جدیدی ساخته شده که تاکنون هیچ فیلمی ساخته نشده و ۴۸ فریم در ثانیه و به صورت سه بعدی ساخته شده است. این هزینه سه برابر هزینه‌ای است که جکسون برای ساخته سه گانه «ارباب حلقه ها» مصرف کرده بود.

اولین بار در سال ۲۰۰۷ اعلام شد این فیلم ساخته می شود و آن موقع در نظر بود تا این فیلم در قالب دو قسمت روی پرده برود و برآوردها برای ساخته شدنش حدود ۱۵۰ میلیون دلار بود. اما بعد این فیلم در قالب یک سه گانه ساخته شد و قسمت اول آن با عنوان «هابیت: یک سفر غیرمنتظره » موفق به فروشی معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار شد. قسمت دوم این مجموعه با عنوان «هابیت: ویرانی اسماگ» نیز در بازار جهانی ۹۵۸ میلیون دلار فروخت.

این استودیو موفق شد تا ۱۲۲ میلیون دلار تخفیف مالیاتی از نیوزیلند بگیرد که راه حلی از سوی دولت این کشور است تا بتواند فیلم‌های با بودجه بالا را برای ساخت به این کشور بکشاند. در این گزارش اعلام نشده که برای ساخت قسمت سوم این مجموعه چقدر هزینه شده است. این فیلم با عنوان «هابیت: نبرد پنج ارتش» در ماه دسامبر امسال اکران می شود.

فیلم بزرگ بعدی ساخته شدن سه گانه پرهزینه جیمز کامرون از «اواتار» خواهد بود. این فیلم نیز در نیوزیلند ساخته می‌شود و دولت نیوزیلند با استقبال از این کار قراردادهای لازم با کمپانی فاکس قرن ۲۱ و کمپانی «لایت استورم» کامرون منعقد کرد. 

نظر شما