شناسهٔ خبر: 23739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه محصولات از طریق خانه های فرهنگ در کشور ساماندهی می شود

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی دیجیتالی در کشور خبر داد و گفت: از این پس خانه های فرهنگ فقط عرضه کننده محصولات دارای مجوز از این وزارتخانه خواهند بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'مرتضی موسویان' در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال در مشهد افزود: ۳۰ خانه فرهنگ در سراسر کشور فعالیت دارند که با توجه به رویکرد این مرکز برای یکسان سازی فعالیت خانه های فرهنگ در کشور تقاضا برای گشایش این خانه ها افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با این ساماندهی، این خانه ها نقاط تماس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طبقات مختلف خواهد بود تا به محض اینکه محصولی مجوز تولید بگیرد، خانه های فرهنگ این محصول را از تولیدکنندگان خریداری کرده و زیرپوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: دستمزد تولیدکنندگان محصولات توسط شبکه ها از طریق خانه های فرهنگ پرداخت می شود تا حمایت لازم از این گونه محصولات در کشور انجام گیرد.

موسویان گفت: سیاست های حمایتی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سویی پیش خواهد رفت تا محصولی که برای عرضه آماده می شود به تعداد مورد نیاز در شبکه توزیع قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه های دیجیتال افزود: در هزاره سوم با دو پدیده مواجه هستیم که یکی گذر از جامعه اطلاعاتی و دیگری ورود به جامعه شبکه ای است.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در سال ۲۰۳۰ جامعه شبکه ای به بلوغ خود خواهد رسید به طوری که همه عوامل دخیل در آن هوش مصنوعی و امکان ارتباط گیری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اسناد بالادستی برای مجازی سازی آماده شده و در حال استفاده است، افزود: طرحهای مجازی سازی کشورهای دیگر فرصتی برای کشورهای در حال توسعه است که با مطالعه آنها هزینه های خود را برای پروژه های مربوط به مجازی سازی کنترل کرده و از نتایج طرحهای موفقیت آمیز آن کشورها بهره بگیرند.

وی گفت: کلید کاربردی کردن دستاوردهای جدید در فضای مجازی به دست صاحبان رسانه های دیجیتال است که متناسب با این نیاز در این مرکز سه معاونت با هدف تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات، صدور مجوزها و شناسنامه دار کردن همه رسانه های دیجیتال تشکیل شده است.

موسویان با اشاره به دیگر برنامه های این مرکز اظهار کرد: به دنبال هوشمندسازی فضای مجازی با دادن لگوهای هوشمند به سایت های برتر هستیم و امیدواریم تا پایان سال بسیاری از پروژه ها در این زمینه عملیاتی شود.

وی برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال را شروعی خوب برای هشت سال وقفه ای دانست که در این زمینه وجود داشته است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در پنج استان دیگر کشور برگزار می شود که در سال های آینده با افزایش امکانات در این زمینه پاسخگوی انبوه تقاضاها برای برپایی این نمایشگاه ها در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: به زودی یک نمایشگاه دائمی در فضای مجازی برای عرضه محصولات دیجیتالی توسط بخش خصوصی با حمایت این مرکز راه اندازی می شود.

وی افزود: سیستم توزیع در این نمایشگاه دائمی بر عهده بخش خصوصی است و فقط محصولات دارای مجوز این مرکز در آن توزیع می شوند، همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بسته شد، این نمایشگاه قابل استفاده برای کاربران خارجی هم خواهد بود.

وی اظهار کرد: این مرکز به دنبال جریان سازی و فرهنگ سازی برای عضو گیری در یک شبکه اجتماعی با نام 'فرهنگ یار' است تا با همکاری اعضا، تحلیلی واقعی از فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم همزمان با رشد فرهنگی در فضای مجازی، عقبه حمایتی کار را تقویت کنیم.

نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا ۹ آبان ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای عموم مردم است.

نظر شما